آزادی مهاجمان به کنسولگری ایران در اربیل

۰۳ دی ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۹۲۶۴۶۶ سرخط اخبار

کسانی که 17 آبان ماه امسال به دلیل حمله به کنسولگری ایران در اربیل از سوی دولت اقلیم کردستان عراق بازداشت شده بودند، به قید وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، روز 17 آبان ماه امسال عده ای در اربیل که با مجوز وزارت کشور اقلیم کردستان عراق در پارک (شاندر) این شهر برعلیه دولت ایران تظاهرات می کردند، با تغییر مسیر تظاهرات خود به سمت کنسولگری ایران در اربیل حرکت کردند و با سنگ و اشیای دیگر ساختمان کنسولگری را مورد هدف قرار دادند و در جریان این حمله نیروهای امنیتی وزارت کشور اقلیم کردستان عراق 6 نفر از مهاجمان را دستگیر کرد.

در زمان این حمله وزارت کشور اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای این حمله را محکوم و تاکید کرد که با مهاجمان برخورد قانونی می کند.

نیچروان بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان عراق نیز در سخنانی اقدام این افراد را محکوم کرد و افزود: این افراد خارج از قوانین اقلیم کردستان عراق عمل کرده اند و باید نتیجه اشتباه و عمل خلاف قانون خود را ببینند.

حال پس از 45 روز از دستگیری این افراد، روز یکشنبه گذشته افراد دستگیرشده در حادثه کنسولگری ایران دراربیل با حکم دادستان دادگاه اربیل از زندان این شهر آزاد شدند.

اخبار حاکی از آن است که این افراد با قرار وثیقه 5 میلیون دینار عراقی از زندان آزاد شده اند.
 

کلید واژه ها: اقلیم کردستان عراق اربیل


نظر شما :