طائب: ایران سه بار تقاضای اوباما برای مذاکره را رد کرد

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۲۴۷۸۴ سرخط اخبار

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه اوباما سه بار تقاضای مذاکره کرد که هر سه بار رد شد، گفت: مذاکره با آمریکا در جهت حرکت مبارزه با آن است و گام به عقب نیست.

 
به گزارش فارس، حجت الاسلام مهدی طائب سه شنبه شب در مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام در سالن فرهنگی ورزشی شهدای بسیج این شهرستان، حضور غربی ها در پای میز مذاکره را غیر صادقانه خواند و اظهار داشت: غربی ها در بحث مذاکرات دارای صداقت نیستند و آنها داستان مذاکره را مطرح کردند تا از آن چماقی درست کنند تا به افکار عمومی دنیا خود را صادق نشان دهند و در سوی مقابل اعلام کنند این جمهوری اسلامی است که کوتاه نمی آید.

وی در تحلیل سخنان پیشین اوباما و اشاره وی به فتوای مقام معظم رهبری ایران بیان داشت: این سخن به معنی پذیرفتن امام خامنه ای به عنوان رهبر ایران است و طرح این ادعا که ما به دنبال براندازی ایران نیستیم بنابراین ایران توانست قبل از اینکه پای میز مذاکره برود این اعتراف ها را از آمریکا و اوباما بگیرد.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، علت این گونه اذعان های اوباما را تلاش برای مذاکره با رئیس جمهور ایران دانست و گفت: اوباما در آن مدت سه بار تقاضای مذاکره کرد که هر سه بار رد شد به طوری که جوی در رسانه ها و روزنامه های آمریکا راه افتاد که ایران، آمریکا را تحقیر کرد و این وجهه رئیس جمهور ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: مذاکره با آمریکا در جهت حرکت مبارزه با آن است نه گام به عقب و نه صلح با آمریکا همانگونه که دولت آمریکا نیز هیچ وقت سر میز مذاکره واقعی با ایران حاضر نمی شود.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، همچنین با محکوم کردن اقدام تروریستی انفجار در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی و در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ابراز داشت: این انفجار در بیروت و در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی حاکی از پیروزی مذاکرات ایران با گروه 1+5 است که اسرائیلی ها را به خشم آورده است.

به گفته وی، پیروزی های ملت ایران به قدری برای دشمن سنگین و تحمل ناپذیر بوده است که دست به چنین اعمال غیر انسانی زدند.

طائب با بیان اینکه مقام معظم رهبری با مدیریت مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی امکان هر گونه بهانه جویی را از سوی آمریکا و گروه 1+5 گرفته است عنوان کرد: تیم مذاکره کننده دشمن در بن بست قرار گرفته است که نتوانسته برای خروج از آن راه حلی پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی برنامه ای برای غنی سازی اورانیوم 20 درصد نداشت متذکر شد: این غربی ها بودند که مواد آن را به جمهوری اسلامی ندادند و ایران نیز به ناچار برای تأمین نیازهای خود مجبور به غنی سازی اورانیوم 20 درصد شد.

کلید واژه ها: مذاکرات ایران و امریکا


نظر شما :