مذاکرات ژنو و حال خراب نتانیاهو+عکس

۱۸ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۲۴۱۹۶ سرخط اخبار

عصر ایران - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرا و تندرو رژیم اسراییل این روزها حال و روز خوبی ندارد چرا که می بیند اراده و تمرکز جامعه جهانی در ژنو سوییس متراکم شده تا به نحوی مساله هسته ای ایران از حالت بن بست خارج شود و تحریم ها علیه ایران کاهش یابد.

هم از این رو نخست وزیر تندرو اسراییل که سال ها است نان " ایران هراسی" را در تنور می پزد و به خورد دیگران می دهد، از این وضعیت عصبانی است .

رژیم دست راستی اسراییل به چیزی کمتر از محو قابلیت های اتمی ایران از روی زمین راضی نیست و وقتی می بیند قدرت های جهانی حق غنی سازی ایران را پذیرفته اند و تنها بحث اصلی بر سر چند و چون غنی سازی است و نیز ذخائر اورانیوم ایران و تاسیسات هسته ای این کشوراحتمالا باقی خواهند ماند، به شدت ناراضی است.

نتانیاهو روز گذشته این نارضایتی خود را با رفتارها و اظهارات خود در دیدار کوتاه و سرد با جان کری وزیر خارجه آمریکا در فرودگاه بن گوریون تل آویو نشان داد و حتی حاضر نشد برای گرفتن عکس با وزیر خارجه آمریکا "ژست" بگیرد و با او عکس بیندازد.

نتانیاهو همچنین در دیدار با کری گفت : اسراییل خود را متعهد به توافق احتمالی کشورهای 1+5 و ایران در ژنو نمی داند . وی روز پنج شنبه نیز گفته بود هر گونه توافق قدرت های جهانی با ایران" یک اشتباه تاریخی" خواهد بود.

وی روز گذشته نیز با اشاره به مذاکرات در حال جریان در شهر ژنو سوییس بین ایران و اعضای گروه 1+5 و سفر همه وزرای خارجه گروه 1+5 به سوییس برای قطعی کردن توافق نهایی با ایران، در صفحه توییتر خود این اتفاق را دستاوردی تاریخی و موفقیتی بزرگ برای ایران دانست و بار دیگر نارضایتی خود را از روند در حال جریان عیان ساخت.

آمریکا در واکنش به اظهارات نتانیاهو در دیدار با کری این موضعگیری را قضاوتی ناپخته و عجولانه در قبال مذاکرات ژنو دانسته است و همزمان روز گذشته باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه در تماس تلفنی با نتانیاهو با او درباره اتفاقات جاری در ژنو گفت و گو کرده اند.

عصبانیت نتانیاهو که درعکس های این روزهای او با بیشتر شدن چروک های پیشانی و خط اخم او قابل مشاهده است، از این رو است که رژیم اسراییل و شخص نتانیاهو بازنده بزرگ تحولات روزهای گذشته در ژنو هستند ، تحولی که قرار است به احتمال فراوان تاساعاتی دیگر با یک متن نهایی شود و امضاء وزرای خارجه گروه 1+5 و ایران پای آن بنشیند.











کلید واژه ها: نتانیاهو اسراییل


نظر شما :