تمدید بازداشت رییس سابق اخوان المسمین

۰۲ آبان ۱۳۹۲ | ۲۳:۴۹ کد : ۱۹۲۳۳۹۸ سرخط اخبار

دادستانی مصر دستور بازداشت ۱۵ روزه رئیس سابق جمعیت اخوان المسلمین را تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز،  دادستانی مصر دستور بازداشت محمد بدیع، رئیس سابق جمعیت اخوان المسلمین را به مدت 15 روز دیگر تمدید کرد.

بنا به این گزارش، بازداشت بدیع برای انجام تحقیقات درباره اتهامات وارده به وی در خصوص دست داشتن وی در حادثه آتش سوزی و حمله به ساختمان استانداری استان الجیزه تمدید شده است.

مدحت مکی، رئیس دادستانی العمرانیه اوایل ماه آینده میلادی دستور حبس محمد بدیع، رهبر سابق جمعیت اخوان المسلمین و دو نفر دیگر از اعضای این جمعیت را به مدت 15 روز صادر کرد.

جمال العشری، عضو شورای مردمی سابق العمرانیه و خالد الازهری، رئیس سابق احزاب کارگری نیز برای انجام تحقیقات درباره اتهام آنها در خصوص تشویق به آتش زدن ساختمان استانداری الجیزه به 15 روز زندان محکوم شدند.

"شریف اشرف"، مدیر دادستانی العمرانیه این سه نفر را به اتهامات مختلف از جمله همکاری با گروه تروریستی، انجام اقدامات خشونت آمیز و حمله به پلیس متهم کرد.

احمد مندور، دادستان کل شهر کفر الشیخ مصر نیز امروز با صدور حکمی 140 عضو بازداشتی جماعت منحل شده  اخوان المسلمین مصر را برای چهارمین مرتبه به 15 روز حبس محکوم کرد.

احمد مندور گفت: این 140 عضو بازداشتی جماعت منحل شده اخوان المسلمین مصر متهم به دست داشتن در اعمال خشونت آمیزی که چندی پیش در مصر روی داده بود، هستند.

پایگاه خبری المصری الیوم هم در اینترنت در این باره نوشت: تمام 140 عضو بازداشتی اخوان المسلمین مصر به دامن زدن به خشونت ها در مصر و تجاوز به اموال دولتی و خصوصی مصر متهم هستند.

گفتنی است نزدیک به یک ماه و نیم قبل شهر کفر الشیخ مصری شاهد درگیری های خونینی بین هواداران جماعت اخوان المسلمین منحل شده مصر با شماری از مخالفانشان بود، که در این درگیری ها دست کم 6 نفر کشته و 250 نفر دیگر هم زخمی شدند.

کلید واژه ها: مصر اخوان المسلمین


نظر شما :