سفیر جدید ایران در افغانستان وارد کابل شد

۰۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۴ کد : ۱۹۲۳۳۴۴ سرخط اخبار

«محمدرضا بهرامی» سفیر جدید ایران در افغانستان وارد کابل شد و مورد استقبال رسمی معاون تشریفات وزارت خارجه افغانستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، محمدرضا بهرامی سفیر جدید ایران در افغانستان وارد کابل شد و مورد استقبال رسمی «صبور نیکزاد» معاون تشریفات وزارت خارجه افغانستان قرار گرفت.

وی در نخستین اظهارات خود در جمع خبرنگاران با ابراز تشکر از اعتماد طرف افغان، گفت: امیدوار است در سایه این اعتماد، روابط 2 کشور دوست و همسایه پایدار و رو به توسعه باقی بماند.

قرار است سفیر جدید ایران در کابل تا چند روز آینده استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور افغانستان کرده و کار خود را به شکل رسمی آغاز کند.

«محمدرضا بهرامی» سفیر جدید ایران در افغانستان در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و همچنین بیش از 2 سال نیز در زمان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد (از سال 1381 تا 1384) سفیر ایران در افغانستان بود.

وی پیش از انتصاب به سمت سفیر ایران در افغانستان به عنوان سرکنسول ایران در «جلال آباد» در زمان طالبان و سرکنسول ایران در «قندهار» نیز (سال 1381) انجام وظیفه کرده بود.

پس از پایان مأموریت محمدرضا بهرامی و پیش از بازگشت به ایران، حامد کرزی در مراسم تودیع وی در سال 84 نشان عالی دولتی «احمد شاه مسعود» را به وی اعطا کرد.

نشان مسعود بنا به ماده 64 قانون اساسی افغانستان به خاطر ارج گذاری از خدمات شایسته و قابل تقدیر وی در جهت تحکیم روابط، حسن همجواری میان 2 کشور همسایه و کمک به بازسازی و تداوم روابط حسنه به وی اعطا شد.

در مراسم تودیع محمدرضا بهرامی در سال 84، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی گفت: بهرامی در دوران 4 ساله حضورش در افغانستان به عنوان سفیر، روابط 2 کشور را به هم نزدیک و به 2 ملت خدمت کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت او مانند «یک برادر» نه به عنوان سفیر در راه تقویت و توسعه مناسبات 2 کشور تلاش زیادی کرد.

پس از اعلام تصمیم وزارت امور خارجه ایران مبنی بر معرفی محمد رضا بهرامی، دولت کابل نسبت به این مسئله ابراز خشنودی کرد.

«جانان موسی زی»، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان 2 هفته پیش با ابراز خشنودی از معرفی محمدرضا بهرامی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، گفت: دولت و ملت افغانستان خاطره بسیار نیک از آقای بهرامی دارند.

وی افزود: محمد رضا بهرامی برای تقویت روابط 2 کشور تلاش های زیادی را انجام داده و به گسترش این روابط اعتقاد راسخ دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در ادامه گفت: کابل با مطرح شدن نام آقای بهرامی قبل از انجام تشریفات اداری موافقت خود را با حضور ایشان در کابل اعلام کرده و از این بابت خشنود هستیم.

کلید واژه ها: افغانستان محمدرضا بهرامی


نظر شما :