توافقات جدید ایران و آرژانتین بر سر پرونده آمیا

۰۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۹۲۲۱۲۳ سرخط اخبار

وزرای خارجه ایران و آرژانتین بر سر گام های بعدی تحقیقات از پرونده انفجار آمیا در بوینوس آیرس توافق کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز روز شنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با " هکتور تیمرمن" همتای آرژانتینی اش در نیویورک دیدار کرد.

بر اساس این گزارش ظریف به وزیر خارجه آرژانتین وعده داده ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق برای تحقیق درباره واقعه انفجار آمیا عمل خواهد کرد.

وزرای خارجه ایران و آرژانتین همچنین توافق کردند در ماه نوامبر کمیته مشترک تحقیق از حادثه انفجار آمیا در شهر ژنو سوییس تشکیل شود.

گفتنی است طبق تفاهم نامه امضا شده بین ایران و آرژانتین که در سال گذشته به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید، قرار شده دو کشور با تشکیل یک کمیته مشترک درباره حادثه انفجار ساختمان یهودیان در بوینوس آیرس (آمیا) تحقیق کنند.

 این تفاهم نامه در بهمن ماه سال گذشته به تصویب مجلس آرژانتین رسید اما هنوز مراحل و فرایند های قانونی تصویب آن در مجلس ایران طی نشده است.

وزیر خارجه آرژانتین به خبرگزاری رسمی این کشور گفته است که در دیدار با ظریف ، وزیر خارجه ایران به وی تضمین داده که مراحل تصویب قانونی توافق نامه تشکیل " کمیته حقیقت یاب"واقعه آمیا در ایران طی شده است.

همچنین وزیر خارجه آرژانتین به نقل از ظریف گفته است که تفاهم نامه تحقیق از واقعه انفجار آمیا در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و منتظر امضای نهایی رهبری است.

کلید واژه ها: آرژانتین انفجار آمیا


نظر شما :