برنامه هسته ای اسرائیل زیر ذره بین اعراب

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۳:۰۱ کد : ۱۹۲۱۶۶۴ سرخط اخبار

ایرنا - رمزی عزالدین رمزی نماینده اتحادیه عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: با وجود اعمال فشار غرب، کشورهای عرب در تلاشند تا بیانیه ای در انتقاد از اسرائیل به خاطر در اختیار داشتن زرادخانه اتمی از تصویب نشست سالانه این آژانس بگذرانند.

رمزی به خبرگزاری رویترز با یادآوری این مساله که متن این بیانیه (انتقاد از اسرائیل) تا قبل از رای گیری امشب منتشر نمی شود، گفت: دنیا باید بداند که اسرائیل نقشی سازنده ایفا نمی کند و دارای توانمندی (هسته ای) است.

رمزی با اشاره به توافق سال ۲۰۱۰ قدرت های بزرگ جهانی برای برگزاری کنفرانسی به منظور تهیه مقدمات ایجاد خاورمیانه ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی، گفت، ما در تهیه مقدمات برگزاری این کنفرانس جدی و سازنده عمل کردیم، اسرائیلی ها برای خرید زمان و تعلل در تلاشند. ما هیچگاه به این اندازه جدی نبودیم.

به گزارش رویترز، در صورت تصویب این بیانیه در نشست سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، از رژیم صهیونیستی خواسته می شود به معاهده جهانی مقابله با تسلیحات هسته ای بپیوندد و تاسیسات هسته ای خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

آمریکا اعلام کرد که این کار به تلاش های دیپلماتیک برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی لطمه می زند و رژیم صهیونیستی از این اقدام به عنوان ضربه ای جدی به تلاش ها برای برگزاری مذاکرات مربوط به امنیت منطقه یاد کرد.


نظر شما :