سخنگوی اشتون: برای مذاکره با ایران آماده ایم

۱۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۵:۴۳ کد : ۱۹۲۰۹۵۱ سرخط اخبار

سخنگوی کاترین اشتون، نماینده کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته ای با ایران برای از سر گیری مذاکرات هسته ای با ایران در اسرع وقت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگو با «بی بی سی» در واکنش به خبر واگذاری مسئولیت مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه، گفت آنها از این تصمیم آگاه شده اند و آمادگی کامل دارند مذاکرات هسته ای با ایران را «در اسرع وقت» از سر بگیرند.

امروز، پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران اعلام کرد مسئولیت مذاکرات هسته ای ایران به وزارت خارجه این کشور محول شده است.

پیش از این، شورای عالی امنیت ملی مسئولیت سرپرستی مذاکرات هسته ای را به عهده داشت.

مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران برای حل آنچه کشورهای غربی به آن «مناقشات مربوط به برنامه هسته ای تهران» می گویند، انجام می شوند.

آمریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها برنامه هسته ای ایران را به داشتن اهداف نظامی متهم کرده اند. آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا این ادعا را به بهانه ای برای وضع چندین دور تحریم های یکجانبه علیه تهران تبدیل کرده اند.

تهران ضمن رد این ادعاها تصریح کرده است به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز را برای خود محفوظ می داند.

کلید واژه ها: مذاکرات هسته ای مذاکرات


نظر شما :