ولادمیر پوتین به آمریکا هشدار داد

۱۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۹۲۰۸۸۲ سرخط اخبار

با انتشار این خبر که کمیته سیاست خارجی سنای امریکا از حمله نظامی آمریکا به سوریه حمایت کرده است،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آمریکا هشدار داد که از حمله یکجانبه به سوریه خودداری کند و افزود که روسیه همه قراردادهای نظامی خود با بشار اسد را همچنان معتبر می داند.

به گزارش «تابناک»، رئیس جمهور روسیه افزود که تا کنون هیچ دلیلی که نشان دهد سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است وجود ندارد.

در همین حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: همانطور که بارها گفته ام شورای امنیت در قبال حفظ صلح و امنیت بین المللی مسئول است. استفاده از زور تنها زمانی قانونی است که بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل برای دفاع از خود باشد و یا زمانی که شورای امنیت چنین اقدامی را تایید کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین هشدار داد که یک حمله نظامی علیه سوریه باعث ناآرامی و کشتار بیشتر در بحران سوریه می شود که تاکنون جان بیش از 100 هزار تن را گرفته است.

بان کی مون افزود: من به این بحث و جدل ها برای انجام اقدامی به منظور جلوگیری از استفاده آتی سلاح های شیمیایی توجه دارم اما به طور همزمان ما باید پیامدهای اقدامات تنبیهی را نیز در نظر بگیریم تا از کشتارهای بیشتر جلوگیری کرده و راه دستیابی به یک راه حل سیاسی برای حل این بحران را تسهیل کنیم.

وی هیچ گروهی را عامل حملات شیمیایی گزارش شده اخیر در حومه دمشق معرفی نکرد و گفت: اگر استفاده از سلاح های شیمیایی توسط هر فردی و تحت هر شرایطی تایید شود، نقض جدی قانون بین المللی و یک جنایت جنگی وحشتناک خواهد بود.

بان کی مون ادامه داد: این اتهامات اخیر توسط هر منبعی که ذکر شده باشد، زنگ خطری برای جامعه بین الملل است. تحقیقات کنونی کارشناسان سازمان ملل در امور تسلیحات شیمیایی منحصرا قرار است حقایق را به صورت کاملا بی طرفانه و عادلانه منتشر کند.

کلید واژه ها: شیمیایی سوریه


نظر شما :