ماجرای پیشنهاد احمدی نژاد به موسویان چه بود؟

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۸ کد : ۱۹۲۰۱۶۷ سرخط اخبار

برخی رسانه ها امروز مدعی «بازگشت حسین موسویان به تهران» شدند. برای کسب اطلاع در این مورد، «انتخاب» طی تماسی با یکی از نزدیکان موسویان، صحت و سقم این ادعا را جویا شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی ضمن بی اطلاعی از چنین موضوعی گفت «موسویان علاقه ای به پذیرش پست و مسئولیتی ندارد.»

وی با اشاره به طرح این ادعا از سوی رسانه ها که " هنوز یک سال از دوره محکومیت وی باقی مانده و بنابراین او نمی تواند عضوی از تیم مذاکره کننده هسته ای حسن روحانی باشد گفت که دادگاه بدوی در فروردین ١٣٨٧ ضمن تبرئه اقای موسویان از اتهام جاسوسی ، پنج سال محرومیت از پست دیپلماتیک را برای وی صادر کرد که این محرومیت اردیبهشت امسال پایان یافت.

این منبع مطلع افزود: این محرومیت عملا برای دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد بود چون نه اقای احمدی نژاد به وی پست دیپلماتیک میداد و نه أقای موسویان میپذیرفت.

همانطور که موسویان در کتاب هسته ای خود نوشته، آقای احمدی نژاد پست وزارت خارجه را در ١٣٨٥ ابتدا به اقای موسویان پیشنهاد نمود که وی بخاطر اختلاف دیدگاه در سیاست خارجی با اقای احمدی نژاد این پیشنهاد را نپذیرفت.

وی افزود: بعد از رای دادگاه هم اقای هاشمی علاقه مند بود که اقای موسویان مسئولیت دیگری در مجمع بپذیرد حتی اقای روحانی هم وی را به سمت مشاور خود منصوب نمود ولی اقای موسویان علاقه ای به ادامه کار در مشاغل دولتی را نداشت و لذا دعوت برای تحقیق و تدریس در یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان را پذیرفت.

این منبع مطلع در پاسخ به این سئوال «انتخاب» که زمان بازگشت موسویان چه موقع است؟» گفت: هم وی تصمیم دارد امسال کار پژوهشی خود را به اتمام رسانده و  به کشورش بازگردد اما تاریخی را مشخص نکرده اند."


نظر شما :