اخوان المسلمین سوریه شاخه نظامی تشکیل می‌دهد

۱۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۹۱۹۵۰۸ سرخط اخبار

 منابع مخالف سوریه از تصمیم اخوان المسلمین این کشور جهت ایجاد تشکیلات نظامی خبر دادند تا با این کار در آینده سوریه نقش فعال تری ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، گزارش های خبری رسانه های مخالف نظام سوریه حاکی از آن است که مقدمات برگزاری نشست گسترده رهبران اخوان المسلمین در سوریه با هدف تشکیل شاخه نظامی این گروه در حال انجام است.

منابع مذکور اعلام کردند که احتمال می رود نشست اخوان المسلمین سوریه به زودی در حلب برگزار شود.

منابع مخالف با بیان این که تشکیل شاخه نظامی اخوان المسلمین به صورت علنی اعلام خواهد شد، خاطر نشان کردند: این اقدام گامی سنجیده شده است و از سوی دیگر گروه ها از لحاظ سیاسی و نظامی مورد حمایت قرار خواهد گرفت و هدف از آن ایجاد تغییرات ریشه ای در جنگ با نظام سوریه خواهد بود.

در همین راستا، ملهم الدروبی، یکی از رهبران اخوان المسلمین و عضو شورای ملی مخالفان سوریه عنوان داشت: اخوان المسلمین سوریه هم اکنون از تعدادی از گروه های مسلح سوریه که علیه نظام دمشق می جنگند، حمایت می کند.

الدروبی پیشتر در اوایط اوت در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط تاکید کرده بود: اخوان المسلمین اولین یگان مسلح خود را در داخل سوریه حدود سه ماه قبل تشکیل داده است.

در مقابل، ریاض الشقفة، رهبر سابق اخوان المسلمین سوزیه اعلام کرد: با وجود این که اخوان المسلمین از مخالفان مسلح حمایت می کند، اما این بدان معنا نیست که ما دارای نیروی مسلح در سوریه هستیم.

الدروبی روز گذشته اعلام کرد: ایده تشکیل شاخه نظامی اخوان المسلمین اکنون مطرح نیست و اخوان المسلمین تصمیم وارد شدن به درگیری های گروه های مسلح علیه نظام سوریه را ندارد.

گزارش های خبری حکایت از آن دارد که گسترش گروه های مسلح در سوریه انگیزه اصلی برای تشکیل شاخه نظامی اخوان المسلمین است که این امر خود به این احتمال دامن می زند که اخوان المسلمین در آینده سوریه با دیگر گروه ها جهت تشکیل دولت جدید به نبرد بپردازد.

پس از این که آمریکا جبهه النصرة را یک گروه تروریستی خواند، اخوان المسلمین در بیانیه در یازدهم سپتامبر از آمریکا خواست تا در این تصمیم خود تجدید نظر کند، چرا که به عقیده آنها النصرة گروهی است که برای دفاع از کشور و محافظت از غیرنظامیان می توان به آن تکیه کرد!

در همین راستا کمال اللبوانی، از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه، تصریح کرد: اخوان المسلمین در زمینه های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و کمک رسانی از اختیارات بسیاری برخوردار است.

اللبوانی با بیان این که اخوان المسلمین برای مرحله پس از برکناری نظام سوریه سلاح ذخیره می کنند، اعلام کرد: اخوان المسلمین به پای صندوق های رای نخواهد رفت، چرا که می داند که شکست در انتظار آن ها خواهد بود.

از سوی دیگر منابع مخالف سوریه اعلام کردند که زهیر سالم، سخنگوی اخوان المسلمین سوریه و از رهبران برجسته این گروه از منصبش استعفا داد. تحلیل گران بر این باورند که استعفای سالم آغاز دو دستگی در این گروه است.

کلید واژه ها: اخوان المسلمین سوریه


نظر شما :