23 کشته و بیش از 200 زخمی در مصر

۱۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۱۸۱۰۰ سرخط اخبار

در راستای اعلام آخرین آمار تلفات تظاهرات معترضان در مناطق مختلف مصر منابع خبری از کشته شدن هفت تن در جیزه و کشته شدن 16 تن و زخمی شدن بیش از 200 تن در نزدیکی دانشگاه قاهره خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، آمار کشته شدگان طی درگیری های میان ساکنان منطقه الکیت کات در جیزه و حامیان اخوان المسلمین به هفت تن رسید.

 

این در حالی است که وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که طی درگیری های مناطق گوناگون کشور 75 تن زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت مصر از تعداد کشته شدگان این درگیری ها سخن به میان نیاورده، اما پیشتر شاهدان عینی در الکیت اعلام کردند که چهار جسد از این منطقه منتقل شده است.

 

خبرنگار شبکه روسیه الیوم در قاهره گزارش داد که میان اعضای اخوان المسلمین و ساکنان منطقه "بین السریات" تبادل آتش رخ داد که بر اثر آن ده ها تن زخمی شدند.

 

حامیان حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین تلاش کردند تا بر دانشگاه قاهره یورش ببرند.

 

به مقرهای آزادی و عدالت در کفر الدوار و حلوان یورش شد.

 

در همین راستا عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر عصر سه شنبه با فرماندهان ارتش دیدار کرد تا اقدمات نیروهای مسلح را مورد بررسی قرار دهد منابع خبری گزارش دادند که یگان هایی از ارتش مصر در شهر قینا و در اسیوط مستقر شدند و این اقدام به دنبال آن صورت گرفت که "جماعت اسلامی" و جبهه سلفی تهدید کردند در الصعید و صحرای سینا دست به حملاتی می زنند.

منابع خبری گزارش دادند که درگیری هایی در حلوان، القلوبیة، کفر الدور و شهر شش اکتبر رخ داد.

 

نیروهای امنیتی خیابان های منتهی به محل برگزاری تظاهرات حامیان محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر را بستند تا اجازه ندهند مخالفان با حامیان مرسی درگیر نشوند.

 

درگیری های کنونی مصر میان اعضای اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت با ساکنان مناطق مخالف مرسی است.

کلید واژه ها: مصر اخوان المسلمین


نظر شما :