حضور منافقین در ادلب سوریه

۱۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۱:۰۸ کد : ۱۹۱۷۰۲۱ سرخط اخبار
روزنامه فرانسوی فیگارو از حضور عناصر گروهک تروریستی منافقین در ادلب سوریه و شرکت در اقدامات نظامی ضدحکومت سوریه خبر داد.
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی «فیگارو»، به نقل از یک مقام اروپایی گزارش داد که عناصر گروهک تروریستی منافقین در سوریه حضور دارند و در اقدامات نظامی علیه حکومت سوریه مشارکت می کنند.
 
این روزنامه افزود: چند عنصر مجاهدین خلق (منافقین) حدود یک ماه گذشته در ادلب در شرق سوریه کشته شده بودند و این عناصر به همراه نیروهای مسلح تروریست در جنگ علیه حکومت سوریه حضور دارند.
 
فیگارو ادامه داد: سازمان های اطلاعاتی عربی و غربی از مجاهدین خلق (منافقین) علیه منافع ایران و همپیمانانش مانند «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه استفاده می کنند.
 
با توجه به اینکه این گروهک در فهرست گروه های تروریستی فرانسه قرار دارد اما پایگاه هایی نیز در حومه پاریس دارد.
 
سران منافقین سال گذشته با امضای توافقنامه ای با مقامات عراقی، آمریکایی و سازمان ملل با خروج نیروهای خود از کمپ اشرف موافقت کردند اما مسئله خروج کامل از عراق را نپذیرفتند.
 
رهبران منافقان که خود در پاریس مستقر هستند، به نیرو های خود اجازه همکاری با مقامات سازمان ملل را نیز نمی دهند.
 
آنها اعلام کردند حاضر نیستند اعضای این گروه به صورت پراکنده به کشور های دیگر منتقل شده و تنها درصورتی که به صورت واحد به کشور های اروپایی و یا آمریکا منتقل شوند، عراق را ترک خواهند کرد.
 
سازمان ملل ابراز امیدواری کرده بتواند شرایط را برای خروج 3 هزار و 100 عنصر منافقین از عراق و انتقال آنها به کشور های اروپایی را فراهم کند.

 

کلید واژه ها: سوریه منافقین


نظر شما :