وقتی کانادا هم در مورد عراق هشدار داد

۰۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۹۱۶۴۸۷ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه کانادا با اعلام اینکه یکی از قربانیان خشونت های اخیر در عراق کانادایی بوده، هشدار داد موج خشونت های مرگبار اخیر در عراق خطر کشاندن این کشور را به جنگ دخلی فرقه ای به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان برد، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای گفت: وضعیت امنیتی در عراق سال هاست که شکننده بوده است.

وی تاکید کرد: اما نوع خشونتی که ما در روزهای اخیر به طور خاص شاهد افزایش آن بوده ایم نگران کننده بوده و خطر بازگشت کشور به جنگ داخلی فرقه ای را به همراه دارد.

عراق به شدت تلاش می کند تا موج ناآرامی های اخیر در این کشور را که تنها در ماه جاری میلادی تاکنون 387 کشته بر جای گذاشته، مهار کند.

خشونت ها در عراق نسبت به دوران اوج آنها در سال های 2006 و 2007 کاهش پیدا کرده اند اما همچنان وقوع حملات در این کشور معمول است.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه خشونت های عراق در هر کدام از پنج ماهی که تاکنون در سال جدید میلادی گذشته به طور متوسط 200 نفر را کشته است.

برد خاطرنشان ساخت که به نظر می رسد خشونت ها در عراق با الهام از نیروهای خارجی رخ می دهد و از مقام های عراقی خواست هر کاری می توانند برای تقویت امنیت انجام دهند.

وی فرد کانادایی کشته شده در عراق را شناسایی نکرد.

کلید واژه ها: عراق خشونت


نظر شما :