برای ایجاد رابطه با ایران عجله نکنید

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۹۱۶۳۹۶ سرخط اخبار

 رییس دفتر حافظ منافع مصر در ایران از تلاش برخی طرف های بین المللی برای جلوگیری از نزدیکی روابط میان مصر و ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خالد العماره در گفت وگو با سایت مصری البدیل گفت که طرف های بین المللی می کوشند تا مانع از نزدیکی روابط مصر و ایران شوند و این در حالی است که قطع این روابط طی سال های گذشته به ضرر طرفین بوده است.

وی ادامه داد که طمع ورزی های زیادی در این منطقه برای مانع تراشی بر سر روند اتحاد و نزدیکی دو کشور به یکدیگر وجود دارد.

العماره بیان کرد که ایران کشوری است که دارای نقش محوری است. مهم این است که ائتلافی میان مصر، ایران و ترکیه ایجاد شود. منطقه خاورمیانه نیازمند نزدیکی این سه کشور است.

وی درخصوص سفر عصام الحداد، مشاور رییس جمهور مصر به تهران گفت که هدف از این سفر بررسی مساله سوریه بوده است؛ به ویژه در چارچوب طرح چهارجانبه ای که مصر برای حل بحران این کشور مطرح کرده بود.

رییس دفتر حافظ منافع مصر در قاهره ادامه داد که درخواستی از سوی ایران برای فعال کردن این طرح وجود داشت.

وی درباره مبادلات تجاری دو کشور بیان کرد که میزان مبادلات تجاری دو کشور هنوز به سطحی که می خواهیم نرسیده است.

العماره درخصوص گردشگری ایرانی ها در مصر نیز گفت که مصر برای شکوفایی اقتصاد خود به گردشگران ایرانی نیاز دارد. هم چنین ادعای انتشار مذهب تشیع در مصر نیز کاملا با رفتارهای ایرانی منافات دارد. در تهران 20 درصد از ساکنان از اهل سنت هستند که شیعه نشدند.

وی با اشاره به روابط تهران قاهره بیان کرد: دیدارهای دوجانبه ای طی ماه های گذشته در بین سران و وزیران انجام شده است.

رییس دفتر حافظ منافع مصر درباره بالا بردن سطح دیپلماتیک دو کشور تصریح کرد: نباید در برداشتن گام ها، عجله به خرج داد چرا که ما بعد از قطع روابطی که بیش از 30 سال طول کشید، در مرحله ایجاد روابط هستیم. هم چنان که برخی کشورها خواهان ائتلاف مصر و ایران نیستند از این رو باید در این خصوص با آرامش کامل رفتار کنیم.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :