خاطره نویسنده عرب از دیدار با هاشمی:

رفسنجانی نماد امید ایرانی ها شده است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۸ کد : ۱۹۱۶۳۶۴ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
این نویسنده عرب می افزاید :" رفسنجانی در فضای سیاسی ایران بیشتر در بین کارآفرینان و تکنوکرات ها محبوبیت دارد. من در آن جلسه با سخنان هاشمی احساس کردم که تلاش دارد بگوید برنامه سیاسی او متفاوت تر و آشتی جویانه تر(از سیاست دولت فعلی ایران) است.
رفسنجانی نماد امید ایرانی ها شده است

یک نویسنده سعودی در مطلبی که در روزنامه انگلیسی زبان " عرب نیوز" چاپ ریاض " منتشر کرده به بهانه حضور اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، به نقل خاطره ای از دیدار خود با جمعی دیگر از نخبگان عربستانی با هاشمی در تهران می پردازد.

به گزارش عصر ایران  دکتر"علی البلوی" در مطلب خود می نویسد هاشمی با ورود خود به عرصه انتخابات تبدیل به نماد نجات کشور از فشارهای سیاسی و اقتصادی شده است.

وی می افزاید با حضور جمعی دیگر از نخبگان عربستانی از جمله دکتر " عبد النفیسی" و دکتر " مصطفی العانی" با هاشمی در تهران ملاقات کردم. وی در آن دیدار تاکید کرد که ایران حق دارد برنامه هسته ای صلح آمیز داشته باشد و غرب را به خاطر پیروی کردن از یک سیاست ریاکارانه در قبال ایران زیر باد انتقاد گرفت؛ به نحوی که ما متعجب و شگفت زده شدیم.

این نویسنده عرب  می افزاید :" رفسنجانی در فضای سیاسی ایران بیشتر در بین کارآفرینان و تکنوکرات ها محبوبیت دارد. من در آن جلسه با سخنان هاشمی احساس کردم که تلاش دارد بگوید برنامه سیاسی او متفاوت تر و آشتی جویانه تر(از سیاست دولت فعلی ایران) است.

هر چند در آن جلسه مشترک هاشمی پیام صریحی نسبت به اعراب نداد اما تلاش کرد تا بیشتر بر جنبه های مشترک تاریخی بین ایران و اعراب تاکید کند و گفت که کشورش به دنبال روابطی طبیعی و بهتر با همسایه های عرب است. هاشمی در آن دیدار تاکید کرد که اسراییل و غربی ها نمی خواهند آشتی و روابط خوب بین ایران و کشورهای عربی منطقه باشد."

این نویسنده عرب در ادامه با اشاره به فضای سیاسی کنونی ایران و ارزیابی امکان موفقیت هاشمی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری می نویسد تنها چهره ای که شاید بتواند در برابر هاشمی امکان رای آوری داشته باشد اسفندیار رحیم مشایی نامزد مورد حمایت دولت احمدی نژاد است که از نظر بسیاری از ناظران شانسی برای تایید صلاحیت او از سوی شورای نگهبان وجود ندارد.

این نویسنده عرب در ادامه می نویسد حضور هاشمی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری با وجود بحران های فزاینده داخلی و خارجی ایران، از او چهره یک ناجی را ترسیم کرده است که می تواند کشور را از بحران ها عبور دهد.

کلید واژه ها: هاشمی هاشمی در نویسنده سیاسی " عرب


نظر شما :