آخرین اخبار از ناآرامی های عراق

۲۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۳:۰۰ کد : ۱۹۱۵۰۷۵ سرخط اخبار

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک منبع در پلیس عراق گفت یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در داخل پارکینگ  شرکت «فارس» وابسته به وزارت صنایع در منطقه ابو غریب در غرب بغداد منفجر شد که طی آن سه نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند که همه آنها از کارکنان این شرکت بودند و به تعدادی از خودروها نیز خساراتی وارد شد.

این منبع افزود یک گروه مسلح سوار بر دو دستگاه خودروی غیر نظامی به یک موضع ارتش در خان ضاری در منطقه ابو غریب یورش بردند که دو سرباز کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شدند و مهاجمان نیز گریختند.

این منبع تصریح کرد یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده نیز در میان غیر نظامیان در محله جهاد در جنوب غربی بغداد منفجر شد که بر اثر آن یک نفر کشته شد و پنج نفر دیگر زخمی شدند و به شماری از ساختمانها و فروشگاهها و خودروهای نزدیک به محل انفجار خساراتی وارد شد.

این منبع افزود انفجار بمب در مسیر عبور خودروی یک نامزد انتخابات شوراهای استانی از فهرست العراقیها در منطقه مدائن در جنوب شرقی بغداد به زخمی شدن چهار نفر منجر شد اما به این نامزد آسیبی نرسید.

در همین حال شبکه العالم امروز گزارش دارد؛ ارتش عراق شماری از افراد تروریست را که قصد داشتند در روز انتخابات شوراهای استانی عملیات تروریستی انجام دهند ؛ در سامراء دستگیر کرد.

این شبکه افزود پنج تن از  افرادی که دستگیر شدند نماینده عزت الدوری معاون شورای فرماندهی انقلاب در دوره رئیس جمهور  معدوم عراق  و مسئول سازمان حزب بعث در کرکوک بودند.
 


( ۱ )

نظر شما :