درخواست غسان هیتو از کشورهای غربی

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۹۱۴۹۰۰ سرخط اخبار

نخست وزیر حکومت موقت معارضان سوری اعلام کرد در یک ماه آینده به شمال سوریه منتقل خواهد شد و از کشورهای غربی خواست معارضان را تسلیح کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «غسان هیتو» نخست وزیر حکومت موقت معارضان سوری تأکید کرد که در یک ماه آینده به شمال سوریه منتقل خواهد شد.

هیتو در گفت وگو با روزنامه «تایمز» گفت که از انگلیس و کشورهای همپیمان ناتو نمی خواهد که در سوریه دخالت نظامی کنند و یا اینکه سربازان خود را در سوریه مستقر کنند.

وی افزود: ما حتی از از انگلیس نمی خواهیم که جنگنده های خود را به سوی سوریه ارسال کنند ما تنها خواهان ارسال تجهیزات نظامی برای ارتش آزاد هستیم از جمله موشک های ضد هوایی که توانایی مقابله با جنگنده های ارتش سوریه را داشته باشند.

نخست وزیر حکومت موقت معارضان یادآور شد در صورتی که ائتلاف معارضان به کابینه او رأی اعتماد دهد در آغاز ماه می (اردیبهشت) به مناطقی در شمال سوریه که کنترل آنها به دست معارضان است منتقل می شود و خواستار آزادی اموال حکومت سوریه خواهد شد که به وسیله کشورهای غربی بلوکه شده است.

وی افزود: حکومت موقت مسئولیت توزیع کمک های انسان دوستانه، فراهم سازی خدمات درمانی و آموزشی و سامان دهی موسسه های امنیتی حکومت سوریه را به عهده خواهد داشت.

وی همچنین در اشاره به حضور گروه های تروریستی در سوریه تأکید کرد که سوریه مانند عراق و لبنان درگیر جنگ های طائفه ای نخواهد شد و همچنین دیدگاه القاعده برای این حکومت قابل قبول نیست.

هیتو خبر داد که در تعطیلات پایان هفته جاری به مناطق شمالی سوریه سفر خواهد کرد.

کلید واژه ها: سوریه حکومت معارضان موقت حکومت موقت


نظر شما :