رویترز:

کاهش صادرات نفت ایران به 810 هزار بشکه در روز

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۱۳۹۱۰ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی مدعی شد صادرات نفت ایران در ماه مارس سال جاری میلادی (10 اسفند تا 10 فروردین1392) از 1.1 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته به 810 هزار بشکه خواهد رسید.

به گزارش عصر ایران در این گزارش ادعا شده است صادرات نفت ایران در ماه مارس سال جاری میلادی به کمترین میزان خود از زمان تشدید تحریم های نفتی و بیمه ای غرب علیه ایران خواهد رسید.

رویترز می افزاید کره جنوبی و هند 60 درصد و ژاپن 20 درصد از واردات نفت خام خود از ایران را کاهش داده اند ، در حالی که چین در این ماه 7 درصد بیش از ماه گذشته از ایران نفت وارد می کند.

بر اساس این گزارش از 810 هزار بشکه نفت خام صادراتی ایران ، 703 هزار بشکه آن به خریداران عمده نفت ایران در آسیا(چین، هند، ژاپن و کره جنوبی) و الباقی به ترکیه (تنها خریدار اروپایی نفت خام ایران) صادر می شود؛ در حالی که در ماه فوریه خریداران نفت ایران در آسیا روزانه 960 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده اند.

این کاهش صادرات منجر به کاهش در آمدی 1 میلیارد دلاری ایران در ماه مارس سال جاری خواهد شد.

رویترز دلیل کاهش صادرات نفت خام ایران به کشورهای آسیایی را کاهش همه ساله تقاضا در ماه مارس در کشورهای واقع در نیمکره شمالی و نیز مشکلات ناشی از تحریم های بیمه ای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران دانسته است.

مقامات نفتی ایران ضمن تایید کاهش صادرات نفت و کاهش درآمد های ناشی از آن، بر مقابله با تحریم های غرب تاکید می کنند و آمارهای منتشر شده از سوی رسانه های غربی درباره کاهش صادرات نفت ایران را اغراق آمیز و جهت دار می دانند.

کلید واژه ها: صادرات صادرات نفت نفت خام بشکه صادرات نفت ایران ماه مارس در ماه مارس نفت ایران در کاهش صادرات مارس


نظر شما :