اسقبال واشنگتن از طرح مخالفان سوری برای گفتگو

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۱۲۴۴۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از درخواست رهبر مخالفان سوریه برای مذاکره با نظام سوریه حمایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات آمریکایی روز دوشنبه با اعلام حمایت مستحکم واشنگتن از اقدام رئیس مخالفان سوریه اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باید برای پایان دادن به درگیری های این کشور، وارد گفت و گو با ائتلاف مخالفان سوریه شود.

«احمد معاذ الخطیب»، رهبر ائتلاف مخالفان سوریه، هفته گذشته اعلام کرد که آمادگی دارد تا با دولت سوریه وارد مذاکره شود که البته شرط این گفت وگوها، آزادی 160 هزار زندانی است.

وی روز گذشته ضمن تأکید مجدد بر پیشنهادش از اسد خواست به گفت وگو پاسخ مثبت دهد و «فاروق الشارع» معاون رئیس جمهوری سوریه را مامور کند تا به برگزاری این مذاکرات به پایان ناآرامی های سوریه کمک کند.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به درخواست رهبر مخالفان سوریه اعلام کرد: اگر رژیم سوریه به صلح تمایل دارد، باید بنشیند و هم اکنون با ائتلاف مخالفان سوریه وارد مذاکره شود و ما به شدت از درخواست الخطیب حمایت می کنیم.

وی به خبرنگاران تأکید کرد که موضع آمریکا همچنان ثابت است و افرادی از دو طرف مخالفان و موافقان سوری که مرتکب جنایت شدند باید محاکمه شوند.

نولاند تصریح کرد: ما مدتها است که گفتیم آنهایی که دستانشان در سوریه به خون آلوده است باید حساب پس دهند و این به مردم سوریه مرتبط می شود که این افراد چگونه حساب پس دهند.

اسد ماه گذشته اعلام کرد که آمادگی گفت وگو با مخالفان را دارد اما در عین حال گفت با گروههای مسلحی که به دنبال سرنگونی هستند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند، گفت وگو نمی کند.

کلید واژه ها: سوریه مخالفان سوریه


نظر شما :