الابراهیمی: اسد عضو دولت انتقالی نخواهد بود

۲۱ دی ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۱۱۳۷۰ سرخط اخبار

اخضر الابراهیمی ضمن عذرخواهی به خاطر «طایفه گرایانه» خواندن سخنان اخیر بشار اسد، اعلام کرد که بحث و گفت وگو برای یافتن راهکار مسالمت آمیز و نه نظامی جهت حل و فصل بحران در سوریه امری ضروری است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه در گفت وگو با خبرگزاری رویترز عنوان داشت: بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نقشی در دولت انتقالی در این کشور نخواهد داشت.


وی در ادامه گفت: قطعا اسد عضو دولت انتقالی نخواهد بود. من امروز (پنجشنبه) برای مشارکت در نشستی با حضور آمریکایی ها و روس ها به ژنو خواهم رفت.


الابراهیمی همچنین عنوان داشت: بیانیه ژنو راهکار دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه به شمار می آید و ما از راهکار مسالمت آمیز و نه نظامی سخن می گوییم.


وی در ادامه تصریح کرد: هر چقدر به سمت راهکار مسالمت آمیز حرکت کنیم، برای سوریه بهتر است و روند تخریب در این کشور باید به پایان برسد. برای حل و فصل بحران در سوریه نمی توان تا سال 2014 منتظر بود بلکه این مسأله باید امسال حل و فصل شود.


الابراهیمی همچنین عنوان داشت: من در گفت وگو با رادیو انگلیس، سخنان اخیر اسد را «طایفه گرایانه» توصیف کرده بودم اما باید به خاطر این مسأله عذرخواهی کنم و بگویم که اشتباه لفظی بود.
 

کلید واژه ها: سوریه راهکار


نظر شما :