آصف علی زرداری به ایران سفر می کند

۰۸ دی ۱۳۹۱ | ۰۲:۱۸ کد : ۱۹۱۰۸۶۱ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بازدید از ایران در برنامه سفرˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری پاکستان قرار دارد،افزود: تهران و اسلام آباد در حال حاضر به طور متقابل برای تعیین تاریخ مناسب این سفر همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، ˈمعظم احمد خانˈ سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد در نشست با رسانه های داخلی و خارجی، گزارش هایی مبنی بر لغو سفر برنامه ریزی شده آصف علی زرداری به ایران تحت فشارهای خارجی را تکذیب کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح خط لوله پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان افزود: پاکستان با کمبود انرژی مواجه است ،در نتیجه انجام روش های آسان و مفید درباره دریافت انرژی از جمله همکاری مشترک با ایران در جهت منافع این کشور قرار دارد.

این دیپلمات ارشد دولت پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد با ویژگی های مهم پروژه انتقال گاز ایران آشناست و تصمیمات در زمینه اجرای این پروژه بر اساس منافع ملی پاکستان اتخاذ شده است.

معظم احمد خان بار دیگر با تاکید دوباره بر موضع دولت جمهوری اسلامی پاکستان درمحکومیت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان گفت: اسلام آباد حملات پهپادهای جاسوسی آمریکا در دایره جنگ علیه تروریسم را بی نتیجه، غیر قانونی به ویژه موجب نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان می داند.

وی با اعلام مخالفت دولت پاکستان با معامله 2.9 میلیارد دلاری اسلحه بین هند و روسیه , خاطر نشان کرد: این معامله کاملا یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه قلمداد می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اظهار نظر درباره امضای معامله تسلیحاتی بین روسیه و هند افزود: هرگونه مسابقه تسلیحات هسته ای و غیر هسته ای ،پیش بینی خوبی برای آینده منطقه نخواهد داشت.

وی درباره اعطای امتیاز تجاری به هند (MFN) از سوی دولت پاکستان گفت: دولت اسلام آباد بر اساس منافع ملی تصمیم به اعطای امتیاز تجاری به هند را اتخاذ کرده و هم اکنون این اقدام پس از رسیدگی به فرآیند های داخلی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

این مقام ارشد مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد ادامه داد: روابط دوجانبه پاکستان و هند در سال 2012 بهبود یافته و وزرای خارجه دو کشور در نشست های یکدیگر تعهد و عزم خود را برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات اعلام کرده اند.

معظم احمد خان درباره دست داشتن اتباع خارجی در حمله تروریستی اخیر به فرودگاه شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان افزود: تروریسم و افراط گرایی از مهم ترین نگرانی های پاکستان بشمار می رود.

وی تاکید کرد: پاکستان تمام تلاش خود را برای مقابله و دفع این تهدیدات انجام می دهد، تروریسم یک پدیده جهانی بوده و ما در حال تعامل مشترک و دوستانه با کشورهای مختلف برای انجام اقدامات جمعی به منظور از بین بردن تهدیدهای ناشی از تروریسم هستیم.

کلید واژه ها: پاکستان هند تروریسم


( ۱ )

نظر شما :