پشت پرده سکته طالبانی: مالکی به مام جلال چه گفت؟

۰۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۱۰۸۱۸ سرخط اخبار

یک پایگاه خبری کرد عراق نوشت که دلیل سکته جلال  طالبانی رییس جمهوری عراق مشاجره لفظی وی با نوری مالکی نخست وزیر عراق بوده است.

به گزارش عصر ایران وب سایت خبری " اوستا کرد " عراق با انتشار گزارشی در این باره نوشت مالکی و طالبانی در آخرین دیدارشان که در روز 17 دسامبر در بغداد انجام شد ، با هم مشاجره کردند و طالبانی پس از این مشاجره سکته مغزی کرد.

بنا بر این گزارش دلیل اصلی این مشاجره ادعاهای "فخری کریم" سخنگوی ریاست جمهوری عراق بود که پیشتر با انتشار مقاله ای در روزنامه متعلق به موسسه خود (المدی) از پیشنهاد مالکی به طالبانی برای اقدام دولت اقلیم کردستان عراق برای اشغال منطقه موصل و الحاق آن به کردستان عراق خبر داده بود.

فخری کریم چندی پیش با ادعای اینکه حتی فایل صوتی مکالمه بین مالکی و طالبانی را در این باره دارد مدعی شد که مالکی به طالبانی پیشنهاد اقدام علیه سنی های عراق در منطقه موصل را داده و به او گفته است :" سنی های ساکن موصل طرفدار بعثی ها هستند. بیایید این منطقه را هم بگیرید و به کردستان عراق الحاق کنید و ما را از شر این ها نجات دهید."

مالکی پس از انتشار این مطلب آن را تکذیب کرد اما به دلیل موقعیت و جایگاه فخری کریم به عنوان سخنگوی جلال طالبانی دولت و نهادهای امنیتی عراق از بازداشت وی خودداری کردند.

با این حال سخنگوی طالبانی نیز اعلام کرد که فایل صوتی این مکالمه را در اختیار دارد و اگر مالکی بخواهد این گفتگو را تکذیب کند ، آن را منتشر می کند.

وب سایت اوستا کرد نوشت: در دیدار آخر مالکی و طالبانی که در روز سکته طالبانی صورت گرفت مالکی از رییس جمهوری 79 ساله عراق خواست تا محتوای مقاله سخنگوی خود را تکذیب کند ، اما طالبانی با اشاره به اینکه نمی تواند وقتی فایل صوتی این مکالمه موجود است، آن را تکذیب کند با مالکی به مشاجره می پردازد.

اوستا کرد نوشت : ساعاتی پس از این مشاجره لفظی بین مالکی و طالبانی ، حال رییس جمهوری عراق به وخامت می گذارد و به دلیل سکته مغزی به بیمارستان منتقل می شود.

طالبانی هم اینک برای مداوا به بیمارستانی درآلمان منتقل شده است و خبرهای ضد و نقیضی از وضعیت جسمی او در رسانه های عراقی منتشر می شود.

کلید واژه ها: عراق طالبانی مالکی مشاجره و طالبانی مالکی و طالبانی مالکی و را تکذیب تکذیب سکته


نظر شما :