کاخ سفید در عراق به ایران باخت

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۴ کد : ۱۹۱۰۶۹۳ سرخط اخبار

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به گزارش مرکز امنیت جدید آمریکا از باخت سیاست های آمریکا در عراق با بیان اینکه کاخ سفید در آمریکایی کردن عراق موفق نبوده است، گفت: حتی بعد از حضور نظامی آمریکا در عراق روابط تهران و بغداد قوی تر شده است.

جواد جهانگیرزاده در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت، درخصوص  گزارش یک مرکز امنیتی  در آمریکا مبنی برعدم موفقیت سران کاخ سفید در آمریکایی کردن عراق، اظهار داشت: بلند پروازی های دولت مردان آمریکا در خاورمیانه با شکست های جدی مواجه شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات آمریکا به سابقه تمدنی و تاریخی عراق خدشه ای وارد نکرد، تصریح کرد: ساختار اجتماعی مردم عراق این اجازه را به استکبار جهانی نداد تا با تاثیرگذاری بر بافت اجتماعی بغداد خواسته های شوم استکباری خود را در این کشور اجرایی کند.

وی ادامه داد: با صرف هزینه های هنگفت و لشکرکشی نمی توان به بهانه مبارزه با تروریسم بر ساختار فرهنگی کشوری تاثیر گذاشت و الگوی کشور خود را در آنجا پیاده کرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با تاکید بر اینکه ایران و عراق بعد از سرنگونی دیکتاتور سابق عراق ( صدام) از بهترین  روابط میان ملت های منطقه برخوردار هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با نفوذ کلامی که در میان کشورهای منطقه دارد همواره در راستای صلح و ثبات گام برداشته و به دنبال دخالت در امور داخلی سایر کشورها بر خلاف غرب نبوده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکا باید از شکست های خود در افغانستان و عراق درس بگیرد، خاطرنشان کرد: صرف هزینه های هنگفت در عراق به بهانه مبارزه با تروریست تنها برای آمریکا شکست در ابعاد مختلف را به همراه داشته و باید سران کاخ سفید در سیاست های استکباری خود تجدید نظری جدی کنند./

مرکز امنیت جدید آمریکا درگزارشی اعلام کرده است که آمریکا در عراق جایگاهی به اندازه ایران ندارد ونزدیکی ایران و عراق فزآینده شده و روابط دولت مالکی با ایران بسیار گرم است.

کلید واژه ها: عراق آمریکا مجلس


نظر شما :