ابراهیمی همچنان به فکر حل سیاسی بحران سوریه

۲۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۹۱۰۱۷۴ سرخط اخبار

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز یکشنبه گفت پس از گفت وگوها در ژنو با مقامات ارشد آمریکایی و روسی، آنها با این موضوع موافق بودند که همچنان امکان دست یافتن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه وجود دارد.

وی طی بیانیه ای پس از نشست یک روزه پشت درهای بسته در ژنو، اعلام کرد: نشست سازنده بوده و در فضای همکاری برگزار شد. این نشست مسیری برای پیشبرد روند مسالمت آمیز و تحرک اقدام بین المللی بزرگتر برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه، ایجاد کرد.

ابراهیمی در نشست خود با مقامات آمریکایی و روسی، در مکانی نامعلوم در ژنو سوئیس با «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا و «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. این نشست در پی گفت وگوهای هفته جاری با «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه صورت گرفت.

ابراهیمی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: هر سه طرف بار دیگر بر برآورد مشترک خود تاکید کردند که اوضاع در سوریه بد بوده و در حال بدتر شدن است. آنها تاکید کردند که روند سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه ضروری بوده و همچنان امکان پذیر است.

وی ادامه داد: حاضران در نشست اعلام موافقت کردند که راه حلی سیاسی باید بر اساس توافقنامه ژنو انجام پذیرد.

توافقنامه ژنو در زمانی که «کوفی عنان» به عنوان نماینده سازمان ملل در امور سوریه بود، حاصل شد که در آن نشست قدرت های منطقه ای و بین المللی حضور داشتند.

در نشست ژنو، قدرت های بین المللی با تشکیل دولت انتقالی در سوریه برای پایان یافتن خونریزی ها در این کشور موافقت کردند اما هیچگونه بحثی درباره کناره گیری «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت نشد.

ابراهیمی اعلام کرد مقامات آمریکا و روسیه موافقت کردند که بار دیگر در آینده نزدیک با وی دیدار کنند.

کلید واژه ها: سوریه ژنو سیاسی


نظر شما :