بررسی تحولات سوریه در مجلس

۱۹ آذر ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۹۱۰۱۶۱ سرخط اخبار

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور حسن قشقاوی معاون وزارت خارجه و فردوسی پور رئیس اداره خاورمیانه و خیلج فارس وزارت خارجه آخرین تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت.

بروجردی با اشاره به ملاحظات و مذاکرات صورت گرفته با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پاکستان، ظرفیت های همکاری بین ایران و پاکستان را برشمرد و درخواست افزایش سطح مبادلات و ارتباطات ایران و پاکستان در حوزه های عمرانی و تجاری و خدماتی را مطرح کرد.

وی گفت: درست نیست که برخی ارتباطات تجاری که با کشور مسلمان و همسایه ای مثل پاکستان امکان پذیر است با کشورهایی برقرار شود که نه مسلمان هستند و نه دوست ما هستند.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در ادامه جلسه با حضور قشقاوی معاون وزارت خارجه و فردوسی پور رئیس اداره خاورمیانه و خیلج فارس وزارت خارجه آخرین تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت. در این گفتگو نسبت به تهدید استفاده معارضین از سلاح های شیمیایی با پشتیبانی کشورهای غربی در سوریه اعلام نگرانی شد.

حسینی تصریح کرد: همچنین حضور گسترده غیر سوری ها در بین معارضین که نشان دهنده ملاحظات خارجی در مسائل سوریه است اما شرایط نظام سوریه و حضور نیروهای مردمی در حمایت از نظام سیاسی از ویژگی های مثبت قابل توجه شرایط فعلی است.

سخنگوی کمیسیون همچنین اشاره کرد که در این جلسه اعلام شد که تلاش های جمهوری اسلامی مبنی بر آزادی 48 گروگان ایرانی به نتایج خوبی رسیده است.

در ادامه جلسه کمیسیون مشترک بررسی لایحه گذرنامه با حضور نمایندگانی از فراکسیون بانوان مجلس، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش ها و وزارت امور خارجه تشکیل و بحث جلسه قبل ادامه پیدا کرد.

کلید واژه ها: کمیسیون سوریه وزارت خارجه پاکستان مجلس


نظر شما :