بدهی سخت ترین چالش پیش روی اوباما

۱۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۰۸۸۱۴ سرخط اخبار

رشد فزاینده بدهی آمریکا از چالش های بزرگی است که دوران دوم ریاست جمهوری باراک اوباما را به سختی تحت فشار قرار خواهد داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دور دوم دوران ریاست جمهوری اش با چالش سخت اقتصاد آمریکا روبرو خواهد شد.
رهایی اقتصاد آمریکا از بحران پیشین در وضع شکننده ای قرار گرفته است و اقتصاد با چالش های فزاینده ای مثل افزایش بدهی های ملی روبرو است.
بدهی ملی آمریکا به بیش از پانزده تریلیون و نهصد و هشتاد و شش میلیارد و صد و شصت و سه میلیون دلار رسیده است. این ارقام که بالاترین بدهی تاریخ آمریکا است اوباما را به شدت تحت فشار قرار داده است.
تصمیم به کاهش مالیات بسیاری از گروه های مالیاتی در آمریکا که در سال آتی اجرا می شود، افزایش بدهی های های ملی را برای رئیس جمهور سخت تر کرده است.
رشد اقتصادی آمریکا از بیش از منهای سه درصد در سال دو هزار و نه اکنون به نزدیک سه درصد رسیده است که بیش از حد انتظار است؛ اما همین نقطه قدرت در اقتصاد آمریکا هم با افزایش میزان بیکاری به شدت تهدید می شود.
در حال حاضر بیش از دوازده میلیون آمریکایی در این کشور به دنبال کار می گردند که در این میان نرخ بیکاری در میان جوانان از همه نگران کننده تر است، در حال حاضر از هر پنج جوان آمریکایی یکی بیکار است.
علاوه بر وضع اقتصادی، مشکلات فراوان در بخش خدمات درمانی، انرژی، محیط زیست و سیاست خارجی باعث شده که اگرچه اوباما از پیروزی خود در انتخابات مطمئن شده باشد، اما برای مشروع نشان دادن خود در دور دوم ریاست جمهوری اش خیلی مطمئن نباشد.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما بدهی اقتصاد


نظر شما :