سخنگوی قذافی خبر دستگیری خود را تکذیب کرد

۳۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۹۰۸۲۲۳ سرخط اخبار

در حالی که دولت لیبی دیروز از دستگیری موسی ابراهیم، سخنگوی معمر القذافیخبر داد، در پیام صوتی منتشر شده که گفته شده صدای وی است، ابراهیم خبر دستگیری خود را تکذیب می کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، دفتر نخست وزیری لیبی دیروز شنبه اعلام کرد: موسی ابراهیم که طی انقلاب سال گذشته سخنگوی قذافی بود در یکی از ورودی های شهر ترهونه در 70 کیلومتری جنوب طرابلس دستگیر و برای انجام بازجویی به طرابلس منتقل شده است.

این در حالی است که یک پیام صوتی منتشر شده بر روی پایگاه اینترنتی فیس بوک که به نظر می آید صدای موسی ابراهیم باشد خبر دستگیری خود را تکذیب می کند و می گوید که وی در خارج از لیبی به سر می برد.

در کلیپی که در فیس بوک قرار داده شده است صدایی شبیه به صدای ابراهیم می گوید: من یک سال پس از شهادت رهبر بزرگ و همراهان آزاده اش و سقوط ملت آزاد و مشروع لیبی بر اثر بمباران ناتو و همپیمانان جنایتکارش با شما صحبت می کنم.

وی ادامه داد: درباره خبرهای دستگیری من و انتشار اینگونه اخبار در رسانه ها باید بگویم که این موضوع تنها تلاشی بیهوده برای منحرف کردن توجهات از جنایت هایی است که همپیمانان ناتو مرتکب شده اند.

هنوز صحت و سقم و یا زمان این پیام که در روز بیستم ماه اکتبر در سالگرد کشته شدن معمر القذافی، دیکتاتور پیشین لیبی بر روی پایگاه فیس بوک قرار گرفته است به صورت مستقل تأیید نشده است.

مقامات لیبی دیروز پس از چند ساعت از انتشار این پیام خبر دستگیری ابراهیم را رد کردند و ناصر المانع سخنگوی دولت لیبی از طریق شبکه سراسری «لیبی آزادگان» این کشور اعلام کرد:  دولت هیچ خبر رسمی درباره بازداشت هیچ عضو رژیم سابق در دست ندارد.

مصطفی ابوشاقور، معاون نخست وزیر در دولت پیشبرد امور این کشور در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خبر دستگیری موسی ابراهیم را تایید کرده و گفته بود که وی در مسیر انتقال به طرابلس است.

دولت لیبی پیشتر نیز ادعاهای اشتباهی درباره دستگیری طرفداران قذافی مطرح کرده بود و در روز شنبه نیز عکسی از ابراهیم که نشان دهنده بازداشت وی باشد منتشر نکرد.

از زمان سقوط طرابلس در ماه اگوست سال 2011 تاکنون مکانی که ابراهیم در آن مخفی شده بود ناشناخته باقی مانده بود.

کلید واژه ها: لیبی


نظر شما :