رزمایش آمریکا در خلیج فارس در رصد ایران است

۰۶ مهر ۱۳۹۱ | ۰۰:۲۱ کد : ۱۹۰۷۳۱۲ سرخط اخبار

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش آمریکا و ۳۰ کشور در خلیج فارس را رصد می کنیم، گفت: آمادگی پاسخ مناسب به هر حرکتی را داریم.

به گزارش فارس امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران در حاشیه رونمایی تقویم تاریخ دفاع مقدس که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا و 30 کشور دیگر بنا دارند در خلیج فارس رزمایشی را به اجرا بگذارند و هدفشان تمرین بازگشایی مسیر انرژی است. ساز و کار این رزمایش تعریف شده و به مورد اجرا گذاشته می شود.

وی ادامه داد: این رزمایش یک رزمایش انفعالی بوده و نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی از توان عملیاتی و نظامی بسیار بالایی برخوردار است که استکبار جهانی را به وحشت انداخته است، ما هم تمامی حرکت های این رزمایش را رصد می کنیم و متناسب با آن نیروهای نظامی در خور شأن آمادگی های لازم را ایجاد می کنند تا در صورت نیاز بتوانند پاسخ مناسب را داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص توان نظامی نیروی زمینی در مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: برای دفاع از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، طرح های دفاعی داریم که در زمین، هوا و دریا چگونه بتوانیم از مرزهایمان دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی برای نیروهای مسلح تازگی ندارد، ما بعد از انقلاب شاهد این تهدیدات هستیم و متناسب با آن آمادگی های لازم را ایجاد کرده ایم.

امیر پوردستان بیان داشت: تهدیدات اسرائیل که این روزها شدت پیدا کرده است، به خاطر ترس از حرکت های بیداری اسلامی بوده و به جهت این است که حوزه ژئوپلیتیک آن هر روز تنگ تر شده و فرصت تنفس از اسرائیل گرفته می شود.

وی افزود: دومین علت تهدیدات اسرائیل ناشی از متحمل شدن تلفات ارتش صهیونیستی در جنگ 22 روزه و 33 روزه است بنابراین هدفش این است که ارتش خود را ریکاوری و بازسازی کند و به آن روحیه و انرژی دهد تا ارتش این رژیم بتواند وارد حرکتی شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: برای مقابله با تهدیدات آمادگی های لازم را داریم و دقیقا رصد می کنیم؛ نیروی زمینی ارتش طرح های دفاعی خود را آماده کرده و می تواند با اقتدار به رسالت و مسئولیت خود عمل کند.

کلید واژه ها: نیروی زمینی ارتش


نظر شما :