نتانیاهو: اسرائیل نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۴:۱۱ کد : ۱۹۰۶۸۷۰ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که گزارش های منتشر شده مبنی بر وجود اختلاف میان واشنگتن و تل آویو درباره ایران را تائید می کند، اعلام کرد که اسرائیل نمی تواند در مورد ایران به آمریکا اعتماد کند.

به گزارش فارس، درحالیکه اخیرا گزارش های متعددی از تشدید اختلاف تل آویو و دولت واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران منتشر شده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که با روزنامه «اسرائیل هیوم» داشته و روز گذشته (جمعه) منتشر شده است، در اظهاراتی که تائیدی است بر اختلافات این رژیم با آمریکا، اعلام کرد که اسرائیل نمی تواند به طور کامل به آمریکا جهت اقدام علیه برنامه هسته ای ایران اعتماد کند.

بر اساس این خبر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر با ادعای نزدیک شدن ایران به قابلیت ساخت تسلیحات هسته ای، دولت آمریکا را برای اعلام تعهد به شرایطی که به اقدام نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته ای ایران منجر می شود، تحت فشار قرار داده است.

نتانیاهو اخیرا مدعی شده بود که اسرائیل در حال مذاکره با آمریکا برای تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران است؛ این در حالیست که گزارش های رسیده نشان می دهد رئیس جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی اخیر خود با نتانیاهو این پیشنهاد را رد و صرفا اعلام کرده است که آمریکا اجازه ساخت تسلیحات هسته ای را به ایران نمی دهد.

علاوه براین، پافشاری اسرائیل به تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران در حالی گزارش می شود که «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه دولت واشنگتن هیچ ضرب الاجلی برای ایران تعیین نمی کند، بر ادامه رویکرد دیپلماسی و مذاکره تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه و کاخ سفید نیز پیشنهاد تعیین خط قرمز برای ایران را رد و این پیشنهاد را بی ثمر توصیف و بر باقی ماندن زمان برای مذاکره تاکید داشته اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوایل هفته گذشته در اظهاراتی سرزنشی از موضع احتیاطی آمریکا در قبال ایران، اعلام کرده است که کسانی که در جامعه بین المللی هستند و از تعیین خط قرمز برای ایران خودداری می کنند، هیچ حقی برای قرار دادن یک چراغ قرمز برای اسرائیل جهت عدم حمله به ایران ندارند.

این سخنان تند نتانیاهو در انتقاد از دولت آمریکا با واکنش هایی در داخل و خارج از اسرائیل همراه بود؛ این واکنش ها حتی باعث شد که یک سناتور آمریکایی یهودی ارشد در اقدامی فوق العاده به انتقاد از نتانیاهو بپردازد؛ این اظهارات تند نتانیاهو در حالی صورت گرفت که برخی ها معتقدند که هدف از این سخنان کمک به «میت رامنی» دوست قدیمی اش برای نبرد نهایی با اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا بوده است.

این در حالیست که نخست وزیر اسرائیل گزارش هایی که نشان دهنده تلاش وی برای ایجاد تنش با اوباما با هدف کمک به پیروزی رامنی در انتخابات بوده است را رد و آن را بی اساس خوانده است.

در ادامه این گزارش آمده است که نتانیاهو در اظهاراتی که نشان می دهد وی از لفاظی های تندی که منجر به تیرگی روابط تل آویو با دولت آمریکا شده، عقب نشینی نکرده است، در ادامه مصاحبه خود به مناسبت سال نوی یهودی اعلام کرد: من شنیدم که کسانی می گویند که باید تا آخرین دقیقه صبر کرد اما اگر آمریکا اقدام نکند چه؟ این سوالی است که باید به آن جواب داد.

کلید واژه ها: نتانیاهو برنامه هسته ای ایران


نظر شما :