ملت سوریه باقی ماندن اسد در قدرت را خواهانند

۰۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۰۶۱۵۱ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن مخالفت با خواسته مخالفان برای برکناری رییس جمهوری این کشور تاکید کرد: ملت سوریه خواهان باقی ماندن بشار اسد در قدرت هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، فیصل المقداد، معاون ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه الیوم عنوان داشت: دمشق با خواسته های مخالفان سوریه مبنی بر برکناری بشار اسد، رییس جمهوری این کشور مخالف است.
وی همچنین ضمن محکوم کردن دخالت برخی از کشورهای بیگانه در امور داخلی کشورش تاکید کرد: درباره آینده سوریه باید خود مردم این کشور تصمیم بگیرند نه دیگران.
المقداد همچنین اعلام کرد: کسانی که خواهان استعفای بشار اسد هستند، باید اول خودشان استعفا دهند چرا که آنها حامیان تروریسم می باشند.
این مسئول سوری ادامه داد: ما، ملت سوریه برای آینده کشورمان تصمیم گیری می کنیم و برای این مسئله همه پرسی برگزار کرده و آشتی ملی را برقرار خواهیم کرد.
المقداد همچنین تاکید کرد: ملت سوریه همچنان طرفدار رییس جمهوری و خواهان باقی ماندن وی در قدرت هستند و امکان ندارد که بدون حضور اسد بتوان راهکاری برای حل بحران سوریه پیدا کرد.معاون وزیر امور خارجه سوریه عنوان داشت: ما خواهان برگزاری کنفرانس ملی و جمع شدن همه گروه های سوری بر سر میز مذاکره بدور از سلاح و اقدامات خشونت آمیز هستیم.این مسئول سوری در پایان غرب و آمریکا را به جنگ با سوریه برای تامین منافع رژیم صهیونیستی متهم کرده و تاکید کرد: تسلیم نشدن سوریه در مقابل غرب و آمریکا دلیل اصلی بیشتر مشکلاتی است که سوریه در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند.
 

کلید واژه ها: سوریه تاکید کرد:


نظر شما :