دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی

انتخابات زود هنگام به مساله ایران ربط ندارد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۰۰۸۶۷ اخبار اصلی
روزنامه اورشلیم پست به نقل از منابع نزدیک به بنیامین نتانیاهو گزارش داد که زمان برگزاری انتخابات زودهنگام که در 4 سپتامبر خواهد بود ، با مساله ایران بی ارتباط است
انتخابات زود هنگام به مساله ایران ربط ندارد

دیپلماسی ایرانی: در هفته های اخیر همزمان با فروکش کردن آتش آن دسته از افرادی که در اسرائیل و آمریکا بر طبل جنگ با ایران می کوبند، برخی رسانه ها اینگونه نتیجه گیری کردند که موضوع انتخابات زودهنگام در اسرائیل از جمله دلایل تعدیل مواضع در قبال گزینه نظامی بوده است. در مقابل تعدادی از روزنامه ها هم در تحلیل های خود گمانه زنی کردند که مقامات اسرائیلی برای حمله به ایران مدت کوتاهی پیش از انتخابات یا بلافاصله پس از آن تصمیم گیری کرده اند.

اما مقامات اسرائیل با وجود اینکه کمتر به گزارش هایی از این دست واکنش نشان می دهند، این بار وارد عمل شده اند و دفتر نخست وزیری اسرائیل به طور صریح اعلام کرده که برگزاری انتخابات زود هنگام با موضوع اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ارتباط ندارد.

روزنامه اورشلیم پست به نقل از منابع نزدیک به بنیامین نتانیاهو گزارش داد که زمان برگزاری انتخابات زودهنگام که در 4 سپتامبر خواهد بود ، با مساله ایران بی ارتباط است. البته دفتر نتانیاهو تاکید کرده است که در مورد گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کند اما نسبت به تکذیب ارتباط بین مساله ایران و انتخابات اقدام کرده است.

اما انکار ارتباط بین انتخابات و حمله به ایران از تئوری هایی ناشی می شود که در برنامه خبری کانال 2 و یکی از روز نامه های اسرائیل به آن پرداخته شده بود. تئوری که نشان می داد نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل قصد دارند در ماه های آینده به ایران حمله کنند. بنا بر این گمانه زنی ها نتانیاهو قصد دارد بلافاصله پس از انتخابات و انتقال دولتی که شامل خودش و ایهود باراک در پست های کنونی خواهد بود به ایران حمله کند.

یک تئوری دیگر نیز در باب حمله اسرائیل به ایران با توجه به زمان برگزاری انتخابات مطرح است و آن این است که نتانیاهو و باراک قصد دارند مدت کوتاهی پیش از برگزاری انتخابات به ایران حمله کنند. همانند آنچه اسرائیل در سال 1981 در مورد نیروگاه اوسیراک عراق انجام داد. این حمله نیز پیش از برگزاری انتخابات در اسرائیل انجام شده بود و برخی بر این گمان بودند که رئیس جمهور وقت از زمان این اقدام به نفع ستاد انتخاباتی خود استفاده کرده است.

این در حالی است که برخی بر این باورند که نتانیاهو با تبدیل کردن موضوع ایران به مشکل اصلی اسرائیل دچار اشتباه شده است. از سوی دیگر برخی نیز پافشاری اسرائیل بر اقدام خودسرانه را به ضرر آن می دانند و بر این عقیده اند که در مورد ایران ، مقامات اسرائیل باید به طور کامل با آمریکا هماهنگ باشند.

همچنین برخی از مقامات سابق اسرائیل مانند رئیس سابق موساد نتانیاهو و باراک را به بزرگ نمایی تهدید هسته ای ایران متهم کرده و تصریح کرده اند که این اقدامات به منظور بهره برداری های سیاسی انجام می شود.

اتهامی که باراک در اظهارات اخیر خود آن را رد کرده است. به گفته وی در صورتی که ایران به سلاح هسته ای مجهز شود، پیامد های آن برای امنیت و آینده اسرائیل بسیار جدی است.

تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی / 10

 

 

نظر شما :