آمریکا: ایران به مخالفان در یمن کمک تسلیحاتی می کند!

۲۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۳:۴۷ کد : ۱۸۹۹۱۰۶ سرخط اخبار
 شماری از مقامات آمریکایی مدعی شده اند ایران در ماه های اخیر انتقال سلاح به گروه مخالف "حوثی ها" در شمال یمن را افزایش داده است.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این ادعا، اضافه کرده است: نیروهای وابسته به ایران با استفاده از قایق های کوچک ، اسلحه های سبک و موشک انداز را به مقصد اعضای گروه مخالف حوثی منتقل می کنند. یکی از اهداف این اقدام، تعویض سلاح های قدیمی گروه حوثی هاست.

این ادعا در حالی مطرح می شود چنین اقدامی به لحاظ شرایط جغرافیایی و فاصله ایران تا یمن، امکان پذیر نیست.
همچنین علی عبدالله صالح رئیس جمهور وقت یمن نیز بارها ایران را به دخالت در امور داخلی کشورش متهم کرد ولی هیچگاه شاهدی برای این مدعای خود مطرح نکرد.

شمار دیگری از مقامات آمریکا و یمن هم گفته اند گارد مرزبانی دریایی یمن و هند توانسته اند برخی محموله های سلاح از طرف ایران به گروه حوثی ها را کشف و ضبط کنند.

یک مقام ارشد یمنی هم گفته است: ایران از طریق ترکیه و مصر به سمت عدن (مهمترین شهر جنوب یمن) محموله هایی را برای بازرگانان مرتبط با حوثی ها ارسال کرده است ولی نیروهای نظامی یمن با این اقدامات مقابله کردند.

مقامات آمریکایی هم مدعی شده اند کمک های تسلیحاتی ایران به گروه حوثی ها کم اما مستمر است. آنها این گروه مخالف را مسلح می کنند.
"جیمز ماتیس" رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز گفت: ایرانی ها، هر روز در سایه، در حال جنگ هستند.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مستقر در قطر، مسئولیت اداره نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را برعهده دارند.

نیویورک تایمز می نویسد: ایران از طریق حمایت تسلیحاتی از گروه حوثی به دنبال ایفای نقش بزرگتری در خاورمیانه است.

شماری از کارشناسان معتقدند مقامات یمنی و آمریکایی برای انحراف افکار عمومی از شکست در مقابله با گروه های تروریستی در یمن، اتهاماتی را متوجه ایران می کنند.

( ۱ )

نظر شما :