کشف سلاح‌های روسی در مخفیگاه اسامه بن لادن

۲۶ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۰:۵۴ کد : ۱۸۹۹۰۷۱ سرخط اخبار
 یک روزنامه پاکستانی از کشف سلاح‌های روسی در مخفیگاه اسامه بن لادن خبر داد.

به گزارش ایسنا روزنامه پاکستانی "داون" امروز جمعه در خبری نوشت: کمیته قضایی مسئول انجام تحقیقات در خصوص حمله هوایی آمریکا به محل سکونت اسامه بن لادن، رهبر سابق تشکیلات القاعده به سلاح‌های روسی در این مخفیگاه دست یافته است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: این سلاح‌ها در یکی از مخفیگاه‌های متعلق به بن لادن کشف شده است، این در حالی است که همراه این سلاح‌ها یک خشاب استفاده شده و 12 اسلحه کلاشینکف کشف شده است.

همچنین این منابع اعلام کردند که کمیته مذکور تمامی کامپیوترها و بیش از 200 سند موجود در خانه بن لادن را مصادره کرده است.

بنا به گفته این منابع، کمیته مسئول تحقیق، تقریبا گزارش خود را کامل کرده است و احتمالا طی دو روز آینده آن را به یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان تحویل می‌دهد.

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی المحیط، اعلام کرد، در گزارش کمیته مسئول تحقیق در خصوص نحوه کشته شدن بن لادن آمده است که اطلاعات به دست آمده در تحقیقات با اظهارات مسئولان آمریکایی مبنی بر این‌که بن لادن به دست نیروهای ویژه آمریکا در دوم مه 2011 میلادی کشته شده است، تناقض دارد.

این گزارش شامل اظهارات خانواده بن لادن، همسایگان و مسئولان دولتی است که بلافاصله پس از بمباران وارد منطقه شدند و نتایج آن با جزئیات اظهارات مسئولان آمریکا در این خصوص تناقض دارد.

بر اساس این گزارش، تنها یک گلوله و یک خشاب در اتاق بن لادن پیدا شده است.

این در حالی است که در اتاق خواب بن لادن جای یک گلوله روی دیوار دیده می‌شود، این همان اتاقی است که بن لادن در آن به قتل رسید و نشان می‌دهد که این گلوله عامل مرگ بن لادن بوده است، به جز این گلوله هیچ گلوله یا خشاب دیگری در نزدیکی محل سکونت وی یافت نشده است.

( ۱ )

نظر شما :