تجاوز هوایی امریکا به سوریه

۳۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۸۹۸۱۴۴ سرخط اخبار

مهر نوشت:انتشار خبر تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به حریم هوایی سوریه موجب شده تا برخی از رسانه های خبری به پوشش آن بپردازند در همین رابطه خبرگزاری فرانسه در گزارشی از فعالیت های جاسوسی این پهپادها پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکا در حال پروازهای مختلف در آسمان سوریه هستند.

فرانس پرنس در ادامه به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی می نویسد: پهپادهای آمریکا هرگونه تحرک ارتش سوریه را زیر نظر داشته و آنها را پایش می کنند.

هر چند اغلب کارشناسان امور نظامی معتقدند که این پروازها می تواند موجب تحریک سوریه شود اما یکی از مقامات نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود با تائید پرواز هوایپیماهای بدون سرنشین آمریکا بر فراز سوریه گفت: انجام این عملیات ها به معنای تصمیم آمریکا برای دخالت در امور سوریه نیست.

بر اساس اعلام شبکه ان.بی.سی، هدف دولت امریکا از انجام این عملیات ها در دست داشتن اسناد و شواهدی جدید از وقایع سوریه و نحوه برخورد حکومت این کشور با مردم است تا با استفاده از آنها بتواند حمایت بین المللی را برای انجام حرکت بعدی در برابر سوریه بدست آورد.

بر اساس اعلام خبرگزاری ها، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بر فراز سوریه پس از انجام مذاکراتی میان کاخ سفید، وزار دفاع و وزارت خارجه آمریکا در رابطه با یافتن راهی برای کمک شورشیان سوری انجام می شوند.

در هفته گذشته آمریکا و ترکیه برای ارائه و افزایش کمک به شورشیان سوری به توافق رسیدند و به دنبال آن فرانسه و انگلیس نیز با ارئه کمک به شورشیان سوری موافقت کردند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در بسیاری از کشورها از آفریقا گرفته تا آسیا برای عملیات های جاسوسی به کار گرفته می شوند اما در اواخر سال گذشته میلادی ایران توانست یکی از پیشرفته ترین پهپادهای آمریکا را که به حریم هوایی جمهوری اسلامی تجاوز کرده بود به غنمیت بگیرد.



نظر شما :