انتخابات امریکا زیر ذره بین دیپلماسی ایرانی

میت رامنی و امپراتوری ثروت

نویسنده خبر: حسین هوشمند
در این هفته نتایج انجمن حزبی مین و وضعیت مالی کمپین کاندیداها بررسی می‌شود. همچنین نگاهی به ثروت و مالیات کاندیداها خواهیم داشت.
میت رامنی و امپراتوری ثروت
دیپلماسی ایرانی: در این هفته نتایج انجمن حزبی مین و وضعیت مالی کمپین کاندیداها بررسی می شود. همچنین نگاهی به ثروت و مالیات کاندیداها خواهیم داشت.

 

نتایج انجمن حزبی مین:

 

ایالت مین به عنوان نهمین ایالت، انجمن حزبی خود را در روزهای 4 تا 11 فوریه برگزار کرد.در این ایالت، رقابتی دو نفره میان میت رامنی و ران پل در جریان بود و ریک سنتوروم و نیوت گینگریچ فعالیتی در این ایالت نداشتند، حتی به مین سفر هم نکردند.در مقابل پل بیشترین فعالیت را در این ایالت داشت و 10 بار به مین سفر کرد، در مقابل رامنی فقط یک بار سفر داشت.پل امید زیادی به پیروزی در مین داشت ولی نتایج چیز دیگری را نشان داد.رامنی 39 درصد (2190 رأی)، پل 36 درصد (1996)، سنتوروم 18 درصد ( 989) و گینگریچ 6 درصد (349) آرا را به دست آوردند.شکل زیر نواحی که کاندیداها پیروز شده اند را نشان می دهد.

 

150px-Maine_Republican_Presidential_Caucuses_Election_Results_by_County,_2012.svg.png

منبع : ویکیپدیا

 

رنگ نارنجی نواحی است که رامنی پیروز شده، زرد برای پل و سبز برای سنتوروم است.رنگ خاکستری ناحیه واشینگتن را نشان می دهد که هنوز نتایج آن اعلام نشده است.تاکنون 84 درصد آرای ایالت اعلام شده است و 16 درصد دیگر، آرای ناحیه واشینگتن است.این در حالی است که چهار روز از اعلام نتایج گذشته است. به طور کلی، امسال در ایالاتی که انجمن حزبی برگزار شده، نتایج با تأخیر چند روزه اعلام شده است.در آیووا شاهد بودیم بعد از چند روز نتایج چند ناحیه اعلام شد که نتیجه را عوض کرد و در نوادا هم با تأخیر دو روزه کل نتایج اعلام شد.راث سامرز معاون حزب جمهوری خواه ایالت مین که در 11 فوریه نتایج را اعلام کرد گفت این نتایج شامل مناطقی که در انتخابات شرکت نکرده اند نمی شود. رئیس حزب جمهوری خواه مین، چارلی وبستر هم اعلام کرد مناطقی که در رأی گیری شرکت نکردند تا روزهای آینده انتخابات را برگزار می کنند.رئیس حزب جمهوری خواه ناحیه واشینگتن، کریس گاردنر که از حامیان رامنی است اعلام کرد ما تا 18 فوریه انتخابات را برگزار می کنیم.این وقفه در اعلام نتایج، اعتراض پل و حامیان وی را به دنبال داشت همچنین دیگر جمهوری خواهان هم از بی برنامگی جمهوری خواهان مین، در انتخابات، انتقاد کردند.با فاصله ی کم 194 رأی، میان رامنی و پل امکان دارد که نتایج مین هم مثل آیووا در روزهای بعد دچار تغییر شود.

 

وضعیت مالی کمپین کاندیداها :

 

در 1 فوریه کمیسیون فدرال انتخابات، میزان درآمد کمپین کاندیداها را در سال 2011 اعلام کرد.

 

 

کمپین اوباما علاوه بر این مبلغ، 89 میلیون دلار هم برای کمیته ملی حزب دموکرات تأمین کرده است با احتساب این مبلغ کمپین وی 229 میلیون دلار کسب کرده است. کمپین سنتوروم بعد از پیروزی در کلرادو، مینه سوتا و میسوری، 3 میلیون دلار درآمد کسب کرد. در مدت مشابه در انتخابات دوره ی قبل، رامنی 90 میلیون دلار،هیلاری کلینتون 119 میلیون،اوباما 104 میلیون و در سال 2003 جورج دبلیو بوش 133 میلیون دلار کسب کرده بودند. میزان کمک به کمپین یک کاندیدا بستگی به اقبال آن کاندیدا در میان مردم دارد. درآمد کمپین ها به این صورت است که کمپین هر کاندیدا به فروش کالاهایی مانند تی شرت، کلاه، پوستر،لیوان و غیره می پردازد اما قسمت اعظم این درآمدها کمک های مستقیم مردم است که مبلغ کمک آنها متفاوت است. میزان کمک مردم را می توان به 4 قسمت تقسیم کرد که در جدول زیر میزان هر قسمت برای کاندیداها نشان داده می شود.

 

 

همان طور که مشاهده می شود 53 درصد کمک هایی که مردم به کمپبن اوباما کرده اند مبالغ کمتر از 200 دلار بوده است اما در کمپین رامنی بیشترین میزان به کمک های بیشتر از 2500 دلار اختصاص دارد که 60 درصد است این نشان دهنده ی این است که بیشترین کمک مالی به کمپین وی از جانب کمپانی ها و افراد ثروتمند انجام شده است.این درحالی است که رامنی خود با داشتن ثروتی حدود 250 میلیون دلار یکی از ثروتمندترین کاندیداهای ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا است. در مقابل اوباما ثروتی حدود 3 تا 7 میلیون دلار دارد.بحث ثروت رامنی بعد از حملات گینگریچ علیه وی شروع شد،گینگریچ اعلام کرد که رامنی متناسب با ثروتش مالیات نمی پردازد و فرار مالیاتی دارد.بعد از چند روز مقاومت، کمپین رامنی میزان درآمد وی و میزان مالیات وی را منتشر کردند. تصویر زیر میزان درآمد و مالیات اوباما،گینگریچ و رامنی را در 2010 نشان می دهد.

 

candidate-tax-returns3.jpg

منبع : سی ان ان

 

همان طور که در تصویر مشاهده می شود رامنی در 2010 درآمدی معادل 21 میلیون و هفتصد هزار دلار داشته است که 14 درصد آن را مالیات داده است این درصد مالیات برای طبقه متوسط است نه کسی با میزان ثروت رامنی.گینگریچ 3 میلیون و دویست هزار دلار درآمد داشت که 31 درصد آن را مالیات داده است.همچنین اوباما 1 میلیون و هشتصد هزار دلار درآمد داشته است که 25 درصد آن را مالیات داده است.اوباما 395 هزار دلار به عنوان حقوق رئیس جمهوری گرفته است و 1 میلیون و ششصد هزار دلار درآمد از طریق فروش کتاب هایش داشته است وی 245 هزار دلار هم صرف امور خیریه کرده است که 14 درصد درآمدش را شامل می شود.رامنی هم 14 درصد و گینگریچ 3 درصد از درآمدشان را صرف امور خیریه کرده اند.

اما رامنی از چه راهی به این ثروت رسیده است؟ رامنی در سال 1984 کمپانی " بین کپیتال" را تأسیس می کند، این کمپانی در امور مدیریت سرمایه گذاری و خدمات مالی فعالیت می کند و دفتر مرکزی آن در بوستون، ماساچوست قرار دارد .در حال حاضر دارایی های این کمپانی به 66 میلیارد دلار رسیده است و دارای 250 شرکت زیرمجموعه است و 11 دفتر نمایندگی در شهرهای مختلف جهان هم دارد.در 2010 رامنی از بین کپیتال 12 میلیون و ششصد هزار دلار درآمد داشت.

 

نمایندگان کاندیداها :

 

با روشن شدن نتایج نمایندگان در کلرادو، مینه سوتا و مین آخرین وضعیت نمایندگان کاندیداها به شرح زیر می باشد.
 

 
 

 

نظرسنجی :

 

در اجلاس سالیانه سیپک (CPAC) یا کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران که در واشینگتن دی سی برگزار شد، 3804 نفر شرکت کرده بودند که مثل سالیان قبل از میان آنها نظرسنجی انجام شد که در این نظرسنجی 38 درصد به رامنی، 31 درصد به سنتوروم، 15 درصد به گینگریچ و 12 درصد از اعضا به پل رأی دادند.

بعد از پیروزی ها سه گانه ی سنتوروم در کلرادو، مینه سوتا و میسوری، وی در نظرسنجی های کل کشور توانست به رامنی نزدیک شود و در بعضی از آنها از وی پیشی بگیرد.در نظرسنجی سی بی اس و نیویورک تایمز، سنتوروم 30 درصد و رامنی 27 درصد را به دست آوردند.همچنین در نظرسنجی مرکز پیو، سنتوروم 30 درصد و رامنی 28 درصد آرا را در اختیار داشتند.نمودار زیر هم نظرسنجی مؤسسه گالوپ را نشان می دهد.

 

kopdhmfkme-aso_xiidz_w 2.gif

منبع : گالوپ

 

در این نظرسنجی سنتوروم با پیشی گرفتن از گینگریچ به مکان دوم رسیده است و با 30 درصد در تعقیب رامنی 32 درصدی است.

 

روزشمار :

 

13 روز مانده تا انتخابات مقدماتی آریزونا و میشیگان (28 فوریه 2012)

264 روز مانده تا انتخابات سراسری (6 نوامبر 2012)

 
حسین هوشمند

نویسنده خبر

عضو هيئت تحريريه ديپلماسي ايراني

hossein. houshmand@gmail.com

 

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: رامنی دلار نتایج کمپین مین سنتوروم درآمد گینگریچ کاندیداها مالیات هزار دلار میلیون دلار نظرسنجی اوباما ایالت دلار درآمد فوریه ناحیه واشینگتن کمپانی انجمن حزبی مالی هزار دلار درآمد حزبی ثروت را نشان


( ۱ )

نظر شما :