محمود عباس: نتانیاهو به نفع ما رای دهد

۲۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۶۳۷۰ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نتانیاهو خواست برای تحقق صلح میان دو طرف، به نفع عضویت فلسطین در سازمان ملل رای دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران همراه خود در مسیر نیویورک از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست به منظور تحقق صلح میان دو طرف به نفع عضویت فلسطین در سازمان ملل رای دهد.

وی افزود: من به نتانیاهو حرف 500 اندیشمند اسرائیلی را یادآور می‌شوم که گفتند اگر قصدمان زندگی مسالمت‌آمیز با فلسطینی‌ها بود و جایگاهی سیاسی داشتیم با عباس به سازمان ملل می‌رفتیم و درخواست عضویت فلسطین را در این سازمان ارائه می‌دادیم.

عباس در ادامه گفت: من نمی‌خواهم بگویم جای هیچ امیدی نیست، نتانیاهو نخست‌وزیر و نماینده اسرائیلی‌هاست و اگر مذاکرات از سر گرفته شود، با او مذاکره خواهم کرد و اگر راه حلی را پیشنهاد دهد، استقبال خواهم کرد، اما اگر از الان بخواهم دراین‌باره سخن بگویم، هیچ فایده‌ای ندارد.

وی افزود: 70% اسرائیلی‌ها خواهان صلح با فلسطین هستند و من به آنها می‌گویم ما هم به دنبال صلح هستیم، لذا لازم است تا قبل از اینکه افسوس بخوریم و دیر شود، با هم همکاری کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت با فشارهای موجود برای ازسرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی گفت: از سپتامبر گذشته تاکنون آمریکایی‌ها برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم تلاش زیادی کردند و ما به آنها گفته بودیم اگر مذاکرات در میان نباشد، به سازمان ملل خواهیم رفت و در هفته‌های اخیر، فشارها برای بازگشتن به میز مذاکرات چند برابر شد و ما به آنها گفتیم درحال حاضر دو خواسته داریم؛ اول تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 و دیگری متوقف شدن شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی. در صورتی که این دو محقق شوند، حاضر به مذاکره خواهیم شد، لذا چه به سازمان ملل برویم و چه نرویم، چه پیروز شویم و چه نشویم مذاکره، اولین گزینه ماست.

عباس همچنین به تهدیدهای آمریکا برای ممانعت از رفتن فلسطینی‌ها به سازمان ملل اشاره کرد و گفت: موضوع، تهدید آمریکا نیست، بلکه موضوع این است که بعد از سپتامبر اداره امور بسیار دشوار خواهد شد.



نظر شما :