يک ازدواج نه چندان جنجالى

۲۶ اسفند ۱۳۸۶ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۶۲۵ اخبار اصلی
ازدواج دختر بوش آن طور که بايد از سوى رسانه هاى آمريکايى مورد توجه قرار نگرفته است
يک ازدواج نه چندان جنجالى
ازدواج جنا بوش، يکى از دختران دو قلوى رئيس جمهور آمريکا که قرار است 10 مه (20 ارديبهشت) در اقامتگاه وى در تگزاس جشن گرفته شود، باعث شده است که رسانه هاى اين کشور هر روز خبر جديدى و تا حدى ضد و نقيض در مورد اين رويداد منتشر کنند.
 
آخرين خبر را ديروز خبرگزاى آسوشيتدپرس منتشر کرده است. اين خبرگزارى با انتشار خبرى تحت عنوان: بوش با ازدواج دخترش شوخى مى کند، به نقل از وى آورده است: من بايد تصميمات سختى در مورد پرداخت هزينه ها بگيرم و مجبورم که ديپلماسى حساسى را اتخاذ کنم. اين تصميم برنامه ريزى براى ازدواج است.
 
کاخ سفيد تاکنون تلاش داشته است که جزئيات زيادى از ازدواج دختر بوش که قل دوم بارابا است، منتشر نشود. مثلا هنوز در اين مورد که به ميهمانى جشن عروسى جنا بوش چه کسانى دعوت مى شوند و يا چه تعداد مهمانان دعوت خواهند شد، چيزى گفته نشده است. اما کنجکاوى رسانه ها گاهى باعث مى شود که رئيس جمهور آمريکا به طور نه چندان رسمى و در قالب شوخى به اين موضوع اشاراتى داشته باشد.
 
البته اين اولين بار نيست که رئيس جمهور آمريکا با لحنى طنز آميز به اين موضوع اشاره مى کند. او چندى پيش هم در ضيافت شامى که کميته کنگره ملى جمهوريخواهان برگزار کرده بود، گفت که همسرش لورا به اين دليل در ضيافت شرکت نکرده است که درگير امور مربوط به جشن ازدواج دخترشان است.
 
بوش همچنين طى مراسمى در سفارت کويت، به پيشنهاد ازدواج داماد آينده اش اشاره کرده و گفته بود: اين پسر پيش من مى آيد و مى گويد که مى خواهم با دخترت ازدواج کنم. خب من هم جواب مى دهم؛ معامله تمام است. لورا بوش گفته است که همسرش در مورد داشتن دامادى که جاى پسرش را خواهد گرفت به هيجان آمده، زيرا او هرگز طعم پسر داشتن را نچشيده است.
 
پيشتر قرار بود اين ازدواج در کاخ سفيد جشن گرفته شود، اما به دلايلى که هنوز معلوم نيست، اعلام شد که اين مراسم در مزرعه بوش در کرافورد تگزاس برگزار خواهد شد.
 
داماد خوشبخت کسى نيست جز هنرى هاگر، يکى از اعضاى دفتر کارل روو، مشاور سابق بوش. هاگر هم اکنون مشغول گذراندن آخرين سال تحصيلش در مدرسه بازرگانى داردون دانشگاه ويرجنيا است. جان هاگر، پدر هنرى به عنوان معاون وزير آموزش در دولت بوش خدمت کرده و به رياست حزب جمهوريخواهان در اين ايالت منسوب شد. نايب سابق فرماندار ويرجينيا نيز از جمله عنوان هاى ديگر در کارنامه کارى جان هاگر است.
 
جنا بوش در سال 2000 از پدرش خواسته بود که در انتخابات رياست جمهورى شرکت نکند، چون ورودش به کاخ سفيد مى تواند زندگيشان را دستخوش تغييراتى ناخوشايند کند. اما در زمستان سال 2003 جنا از از اين عقيده دست کشيد و اعلام کرد که براى پدرش در مبارزات انتخاباتى 2004 فعاليت خواهد کرد.
 
جنا و باربارا با مشارکت هم سفرهايى را به ايالت هاى آمريکا آغاز کرده و طى اين سفرهاى در نقاط مختلف به سخنرانى پرداختند. مهمترين اين رويدادها مربوط بود به سخنرانى آنان در کميسيون جمهوريخواهان که در 31 آگوست سال 2004 انجام گرفت.
 
البته در آن زمان دختران جان کرى، رقيب اصلى جورج بوش در انتخابات رياست جمهورى 2004 آمريکا نيز اقدامات مشابهى را انجام دادند که باعث شد رسانه ها عنوان «جنگ دختران» را براى اين جدال انتخاب کنند.
 
در همين دوران بود که جنا با هنرى هاگر در ريچموند ويرجينيا آشنا شد. يک سال بعد اين موضوع زمانى علنى شد که جنا و هنرى در جريان ضيافت شامى در کاخ سفيد به افتخار پرنس چارلز و کامليا کنار هم ظاهر شدند. بالاخره آگوست سال 2007 نامزدى دختر بوش با هاگر رسما اعلام شد، اما تلاش شد تا جزئيات زيادى در اين مورد به رسانه ها درز پيدا نکند.
 
از آن زمان به بعد حدس و گمان هاى زيادى در مورد زمان و محل برگزارى جشن ازدواج جنا و هنرى زده شد، اما بالاخره مجله مردم اعلام کرد که اين مراسم 10 مه در مزرعه بوش در تگزاس برگزار خواهد شد.
 
با وجودى که ازدواج دختر بوش مى تواند خوراک خوبى براى رسانه هاى نزديک به کاخ سفيد باشد، اما محدوديتى که خانواده بوش در مورد اخبار اين ازدواج اعمال کرده اند، موجب انتشار گزارش هاى ضد و نقيضى پيرامون اين موضوع طى چند هفته گذشته شده است. 

نظر شما :