رئیس جمهوری پاکستان جمعه به تهران می‌آید

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۳۹۳۶ سرخط اخبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد از سفر رئیس جمهور پاکستان به تهران در روز جمعه (سوم تیر ماه) به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم خبر داد.

ماشاءالله شاکری سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام وزارت خارجه پاکستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران، قرار است آصف‌ علی زرداری رئیس جمهور پاکستان جمعه سوم تیر ماه (24 ژوئن) در رأس هیئتی به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم عازم تهران شود.

به گفته شاکری وزرای کشور، آب و برق و وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان زرداری را در این سفر همراهی می‌کنند.

سفیر ایران در اسلام‌آباد با بیان اینکه خانواده بوتو قربانی تروریسم هستند، به ترور بیرحمانه بی نظیر بوتو در دسامبر 2007 اشاره کرد و افزود: احتمال دارد یکی از فرزندان بی نظیر بوتو، آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان را در این سفر همراهی کند.

دعوت محمود احمدی‌نژاد از آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان برای شرکت در اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم توسط سفیر ایران در اسلام‌آباد تسلیم مقامات پاکستانی شد.

اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم چهارم و پنجم تیر ماه با حضور مقامات عالی‌رتبه حدود 80 کشور و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در تهران برگزار خواهد شد. در همین زمینه رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، درباره این اجلاس، گفت: از مقامات رسمی کشورهای زیادی برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده و تعدادی از رؤسای جمهور به عنوان مهمان ‌ویژه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

وی افزود: از تعداد قابل توجهی از وزرای خارجه و وزرایی که به شکلی موضوع کاری آنها با مسئله مبارزه با تروریسم ارتباط دارد و همین طور سازمان‌های مختلفی که در این رابطه فعال هستند از جمله نمایندگانی از سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه‌های مختلف در اروپا، اتحادیه عرب، سازمان ملل و ... در این اجلاس دعوت به عمل آمده تا در این حرکت جمعی برای مبارزه با تروریسم حضور یافته و ایده‌هایی را مطرح کنند تا به صورت واقعی بتوان با این پدیده شوم مبارزه کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: امیدواریم این گام، شروع تأثیرگذار و ارزشمندی برای ریشه‌کن کردن پدیده تروریسم باشد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم، انگیزه بسیار جدی دارد تا با همکاری سایر کشورها بتوان با این پدیده شوم مبارزه کرد.

به گزارش فارس، طاهریان مبارکه دبیر اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم پیش از این در گفت‌وگویی درباره برگزاری این اجلاس گفت: تاکنون از حدود 80 کشور و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای شرکت در اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم دعوت به عمل آمده که در سطوح مختلف دولتی از جمله مقامات عالی‌رتبه در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

 

مشاور رئیس جمهور در تشریح موضوعات اصلی این اجلاس، خاطرنشان کرد: ریشه‌ها و ابعاد مختلف تروریسم، همکاری بین‌المللی در خصوص مبارزه با تروریسم، تقویت سازوکارهای بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم، نقش سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم و دیدگاه ادیان الهی در خصوص مبارزه با تروریسم از جمله مهمترین موضوعاتی است که در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود.

طاهریان مبارکه تبادل نظر در خصوص ابعاد مختلف مبارزه با تروریسم، بررسی دلایل روند رو به رشد فعالیت‌های تروریستی در عرصه جهانی، بررسی چالش‌ها و موانع موجود در راه مبارزه با تروریسم و بحث پیرامون چگونگی تقویت راهکارها و سازوکارهای مناسب جهت مقابله با تروریسم در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را از اهداف برگزاری این اجلاس دو روزه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اجلاس شامل جلسه افتتاحیه، نشست‌های مربوط به بحث عمومی و جلسه اختتامیه است، افزود: جلسه افتتاحیه با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور آغاز و مقامات عالی‌رتبه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شرکت کننده در قالب سخنرانی دیدگاه‌های خویش را در مورد مبارزه با تروریسم بیان خواهند کرد.

دبیر اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر جلسات فوق، همزمان دو میزگرد تحت عناوین «نقش سازمان‌های بین‌اللملی و منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم» و «دیدگاه ادیان الهی در خصوص مبارزه با تروریسم» تشکیل خواهد شد.

 


نظر شما :