استراوس کان: این توطئه پوتین است

۰۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۳۰۲۱ اروپا
دومینیک استراوس کان، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول که به اتهام تجاوز به یک خدمتکار هتل در نیویورک بازداشت و پس از آن مجبور به استعفا شد، ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه را متهم کرد که علیهش توطئه‌ای چیده تا او از سمتش کنار گذاشته شود.
استراوس کان: این توطئه پوتین است

دیپلماسی ایرانی: دومینیک استراوس کان، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول که به اتهام تجاوز به یک خدمتکار هتل در نیویورک بازداشت و پس از آن مجبور به استعفا شد، ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه را متهم کرد که علیهش توطئه‌ای چیده تا او از سمتش کنار گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف به نقل از روزنامه‌های بریتانیایی، کان به کلود بارتولون، سیاستمدار که از نزدیکان کان مسحوب می‌شود، گفته اطمینان دارد که ولادیمیر پوتین در پشت تمامی قضایای جاری علیه اوست و او با فرانسوی‌ها برای ناکام گذاشتن او در انتخابات پیش روی فرانسه همکاری دارد.

به گفته این فرد نزدیک به کان، برخی از افراد در روزهای اخیر به او اطلاع داده بودند که روس‌ها می‌خواهند او را از ریاست صندوق بین‌المللی پول برکنار کنند.

روزنامه سان، چاپ انگلیس نیز نوشت: کان 62 ساله که به اتهام تجاوز به یک زن خدمتکار هتلی در نیویورک بازداشت شده، فرانسه و روسیه را متهم کرده که در پشت توطئه‌ای علیه او هستند تا بدین ترتیب وی نتواند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرکت کند.

بارتولون همچنین گفت: «ماه گذشته کان به او گفته بود که روس‌ها با همراهی برخی فرانسوی‌ها در صدد اجرای توطئه‌ای علیه او هستند.»

وی همچنین گفت: «روس‌ها به ویژه شخص ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه با فرانسوی‌ها هم‌پیمان شده تا کان را از ریاست صندوق بین‌المللی پول برکنار کنند تا وی نتواند برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نامزد شود. روس‌ها به او هشدار داده بودند که اگر به شکل "پاک" و بی‌حاشیه از ریاست صندوق بین‌المللی پول کنار نرود نمی‌تواند فکر نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری را فرانسه کند.»

کان که در کمال ناباوری رسانه‌ها و ناظران روز 14 می به اتهام تجاوز به یک خدمت‌کار در هتل گران قیمت سوویتل در منهتن نیویورک که فقط شبی سه هزار دلار برای اقامت در آن پرداخت می‌شد، بازداشت شد و به زندان افتاد، سه روز پیش پس از آن که شش شب را در زندان گذراند با قید وثیقه 600 هزار پوندی از زندان آزاد شد. وی در حالی از تمامی اتهام‌ها خود را تبرئه می‌داند که به نوشته مطبوعات انگلیسی در صورت اثبات اتهامش ممکن است متحمل 25 سال زندان شود.

روزنامه نیویورک‌ تایمز نیز در گزارشی نوشت، شرکت گیدپست سولوشنز، که خدمات امنیتی ارائه می‌دهد و با تیم امنیتی کان ارتباط داشته با روس‌ها ارتباطات نزدیکی دارد. یکی از وکلای استراوس کان از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

تحقیق درباره پرونده استراوس کان همچنان ادامه دارد و وکلای وی تیمی برای بررسی بیشتر موضوع استخدام کرده‌اند.

استراوس کان علاوه بر ریاست صندوق بین‌المللی پول از رقبای جدی سارکوزی برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از حزب سوسیالیست محسوب می‌شد که با این اتفاق حضور او در انتخابات فرانسه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.   


نظر شما :