جانشين هالبروک منصوب شد

۲۶ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۰۳۳۸ اخبار اصلی
يک مقام رسمى آمريکا اعلام کرد که وزير خارجه اين کشور مارک گراسمن را به عنوان جانشين ريچارد هالبروک منصوب کرد.
جانشين هالبروک منصوب شد

ديپلماسى ايرانى: يک مقام رسمى آمريکا اعلام کرد که وزير خارجه اين کشور مارک گراسمن را به عنوان جانشين ريچارد هالبروک به عنوان نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان - پاکستان منصوب کرد.

به گزارش ايسنا، اين مقام آمريکايى که خواست نامش فاش نشود، تصريح کرد: اين انتصاب ظرف چند روز آينده به طور رسمى اعلام خواهد شد.

براساس گزارش خبرگزارى رويترز، همچنين هيلارى کلينتون، وزير خارجه آمريکا قرار است روز جمعه در مورد اوضاع افغانستان و پاکستان در نيويورک سخنرانى کند.

از زمان درگذشت ريچارد هالبروک نماينده پيشين آمريکا در امور افغانستان و پاکستان، فردى جايگزين وى نشده بود.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: هيلارى کلينتون با گراسمن در وزارت خارجه آمريکا ديدار کرد و انتظار مى رود که انتصاب اين مقام آمريکايى در سمت نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان - پاکستان طى سخنرانى روز جمعه هيلارى کلينتون يا پس از آن اعلام شود.

گراسمن به دنبال پذيرفتن اين سمت با يک سال سرنوشت ساز در اين منطقه پرتنش مواجه خواهد شد. اين مقام آمريکايى در حالى در اين سمت فعاليت خود را آغاز مى کند که قرار است نيروهاى آمريکايى از ماه ژوئيه از افغانستان خارج شوند و تا سال 2014 تمامى مسئوليت‌هاى امنيتى افغانستان به نيروهاى امنيتى افغان واگذار شود.

گراسمن، سفير سابق آمريکا در ترکيه بود و در سال 2005 از وزارت خارجه آمريکا پس از سه دهه فعاليت در عرصه ديپلماتيک بازنشسته شد.


نظر شما :