رامسفلد: 200 ميليون دلار به آيت الله سيستانى داده ايم!

۳۰ آذر ۱۳۸۹ | ۱۸:۴۹ کد : ۹۷۱۱ سرخط اخبار
رامسفلد: 200 ميليون دلار به آيت الله سيستانى داده ايم!
«دونالد رامسفلد»، وزير دفاع «بوش» پسر در يادداشتى اتهام گونه که بیشتر به ادعایی خیالی می ماند، نوشت: ايالات متحده آمريکا به «آيت الله سيستانى» دویست ميليون دلار اهدا کرده تا عراق را به آمريکا تحويل داده و به مردم دستور دهد به سربازان آمريکايى حمله نکنند!

به گزارش «تابناک»، خبر بالا را مجله مصری «الاسبوع» منتشر کرده و در ادامه می نویسد: «رامسفلد» در بهار 2003 اين مبلغ را به آيت الله «سیستانی» داده تا ايشان فتواى امکان نداشتن ورود آمريکا و هم پيمانانش را صادر نکند و در برابر کشتار سربازان صدام توسط آمريکا موافقت کند.

اين يادداشت ها که با عنوان «رابطه ما و على سيستانى» به نقل از «دونالد رامسفلد» و توسط این مجله مصری منتشر شده، سراسر شامل؛ اتهام های دور از ذهن نسبت به یکی از مراجع عالی قدر شیعیان و مطرح ترین روحانی شیعه عراق است که به خوبی می توان آن را در قالب پروژه جدیدی برای تخریب چهره محبوب شیعیان عراق تحلیل کرد.

بر پایه این گزارش، در ادامه یادداشت «رامسفلد» آمده است: ما براى ورود به کويت و حمله به عراق نيز با مشکل روبه رو شديم و از طريق آقاى «جواد المهرى»، نماينده آيت الله «سيستانى» در کويت، مجوز ورود به خاک کويت را دريافت کرديم!

وزير دفاع «بوش» پسر می افزاید: در بحث عراق، موضوع ايران را در فايل جداگانه اى بررسى کرديم و مى دانستيم که آيت الله نسبت به ايران حساس هستند؛ بنابراین، در همه مذاکرات موضوع ايران را با ملاحظاتى در نظر داشتيم که مورد مخالفت آيت الله و نمايندگان او واقع نشود.

«رامسفلد» در اين يادداشت هاى مشکوک، از همکارى «محمد رضا»، فرزند ارشد آیت الله «سیستانی» و يک ژنرال بازنشسته نيروى دريايى ارتش آمريکا به نام «سايمون يولاندى» برای میانجیگری در انتقال پيام هاى بوش و آيت الله نام برده و مدعی می شود آنها در کاخ «رضوانیه» متعلق به «صدام» معدوم با هم دیدار کرده و زمینه دیدار مقامات آمریکایی با آیت الله «سیستانی» در نجف را فراهم ساخته اند!

«رامسفلد» همچنین از ديدار با آيت الله «سيستانى» نيز ادعاهايى دارد و مى نويسد: به محله سکونت آيت الله که وارد شدم، از فضاى آنجا بوى بدى استشمام مى شد که ناچار شدم دستمالى را روى بينى خود بگيرم.

انتشار اين يادداشت ها که با توجه به سلوک آیت الله «سیستانی» با اطمینان می توان دروغین بودن آنها را متصور بود، مى تواند جنجال رسانه ای را در عراق به دنبال داشته باشد و بايد منتظر باشيم واکنش آيت الله «سيستانى» که همواره با حضور آمريکا در عراق مخالف بوده، چه خواهد بود!

گفتنی است، با تجدید نخست وزیری «نوری مالکی» و به عبارتی تداوم حکمرانی شیعیان در عراق، احتمال چنین کارهای ایذایی برای تخریب چهره رهبران شیعه از پیش می رفت، به همین دلیل بدون تردید در روزهای آینده، این موضوع به سوژه ای داغ برای تخریب رهبران شیعیان مذهبی عراق تبدیل خواهد شد.


احمدی نژاد فردا به ترکیه می رود

رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس همکاری های اقتصادی "اکو" فردا به ترکیه می رود.

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران فردا چهارشنبه به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی "اکو" به ترکیه سفر خواهد کرد.

احمدی نژاد در جریان سفر دو روزه خود به ترکیه قرار است با دولتمردان ترکی و همچنین تعدادی از دولتمردان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نیزدیدار و گفت‌وگو کند.
 
اجلاس 4 روزه سران سازمان همکاری اقتصادی "اکو" از روز گذشته آغاز شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری نیزادامه خواهد داشت.
 
این اجلاس در روزهای دوشنبه و سه شنبه  در سطح کارشناسان اقتصادی، در روز چهارشنبه در سطح وزرای امور خارجه و در روز پنجشنبه هم در سطح روسای جمهور کشورهای عضو سازمان اکو برگزار خواهد شد.
 
البته به نظر می رسد با توجه به برکناری منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان از سمت خود، علی اکبر صالحی بعنوان سرپرست وزارت امورخارجه در این سفر رئیس جمهور را همراهی کند.
 
گفتنی است، اسفندیار رحیم مشایی پیش از این نیز در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه استانبول محل مذاکرات آتی ایران با 1+5 است آیا در این باره در سفر رئیس جمهور به ترکیه مذاکراتی صورت می گیرد یا نه، گفت: سفر رئیس جمهور صرفا برای شرکت در اجلاس اکو است.

بمباران غزه توسط اسرائيل

منابع فلسطینی از 7 حمله هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و زخمی شدن 2 مبارز فلسطینی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز 7 بار مناطق مختلف نوارغزه را هدف قرار دادند.

جنگنده های صهیونیستی در یکی از این حملاات پایگاه وابسته به گردان های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در "خانیونس" واقع در جنوب نوارغزه را بمباران کردند. بر اثر این حمله هوایی 3 فلسطینی از جمله 2 مبارز زخمی شدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوارغزه طی روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است به طوری که در بمباران 2 شب گذشته در "دیرالبلح" 5 مبارز فلسطینی شهید شدند.

چراغ سبزقاهره؛ پخش سخنرانی احمدی نژاد

سخنان رییس جمهور در افتتاحیه دومین همایش وزیران زن کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که روز یک شنبه در تهران برگزار شد مورد توجه رسانه های کشور مصر قرار گرفت و قسمت های زیادی از آن را که از تلاش کشور مصر قدردانی کرده بود،‌ روی آنتن رفت.

به گزارش خبرآنلاین،‌ سخنان احمدی نژاد در افتتاحیه دومین همایش وزیران زن کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مورد توجه رسانه های کشور مصر قرار گرفت و قسمت های زیادی از آن را که از تلاش کشور مصر قدردانی کرده بود،‌ روی آنتن این شبکه ها رفت.

شبکه ماهواره رسمی مصر و رادیوی آن کشور رو یکشنبه در اقدامی بی سابقه،‌ قسمت های زیادی از سخنرانی احمدی نژاد را که در آن از تلاش کشور مصر برای برگزاری دوره گذشته این همایش، قدردانی کرده بود،‌ را پخش کردند.

رسانه های مکتوب کشور مصر نیز با پرداختن به این موضوع،‌ به برجسته کردن برخی از سخنان احمدی نژاد از جمله این که «ایران گام سوم را پس از برداشتن گام های اولیه توسط مصر و ترکیه،‌ برداشت» پرداختند.

این اقدام رسانه های مصری در حالی انجام می شود که پرداختن به موضوعات مرتبط با ایران در میان رسانه های مصری با حساسیت و وسواس خاصی نگریسته می شود.

 اگرچه به نظر تا برقراری روابط سیاسی میان دو کشور، راه درازی مانده ولی کورسو های تازه ای از آخرین روزهای آذر سال گذشته که قاهره میزبان علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بود تا به امروز در روابط دو کشور به وجود آمد.

بعد از سر کار آمدن محمود احمدی نژاد و طرح موضوعات پیش بینی نشده و ناگهانی در سیاست خارجی کشورمان، هر زمان گمان این می رفت که سردی سی ساله روابط سیاسی ایران و مصر در این دولت سرانجام به پایان خود برسد. حتی رییس جمهور ایران طی این سال ها اظهارات صریحی در این خصوص داشت. از جمله مواضع احمدی نژاد در اردیبهشت 86 یعنی دو سال بعد از روی کار آمدنش بود. روزی که در یک کنفرانس خبری در امارت گفته بود: به صراحت اعلام می‌کنم اگر دولت مصر اظهار آمادگی کند تا پایان وقت اداری امروز سفارت ایران را در مصر برپا خواهیم کرد.

بعد از سفر علی لاریجانی رییس مجلس به مصر که امروز اولین سالگرد آن را پشت سر گذاشتیم، مهر امسال شاهد سفر دو عضو کابینه دولت به اپن کشور و همچنین سفر مقامات اقتصادی دو کشور بودیم. سفری که برقراری خط پرواز مستقیم تهران - قاهره و نیز قراردادهای اقتصادی از جمله آن ها بود.

اگرچه سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از این تصریح کرده بود که برقراری روابط سیاسی با مصر در دستور کار ایران نیست ولی به نظر زمینه های این کار در حال فراهم شدن است. همچنین اخیرا بعد از انتخابات پارلمانی مصر که در آن حامیان اخوان المسلمین از کسب اکثریت کرسی ها باز ماندند، رامین مهمانپرست در نشست خبری خود با رسانه ها از موضع گیری در خصوص این انتخابات خودداری کرد و آن را موضوع داخلی مصر عنوان کرد.

در این میان انعطاف مقامات مصری، به خصوص حسنی مبارک رییس جمهور این کشور راجع به ایران حائز اهمیت است. آخرین اقدام مصر در این خصوص پوشش بی سابقه سخنرانی احمدی نژاد در همایش وزیران زن کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی توسط رسانه های مصری بود البته آن جاهایی که احمدی نژاد از مصر تجلیل می کرد.

( ۱۳ )

نظر شما :