غنى‌سازى در ايران متوقف شد

۰۲ آذر ۱۳۸۹ | ۱۳:۴۵ کد : ۹۴۲۱ اخبار اصلی
غنى سازى اورانيوم در ايران متوقف شد. آسوشييتدپرس در خبرى فورى اعلام کرد که به گفته مقام‌هاى ايرانى مشکلات فنى بوجود آمده در مسير غنى سازى اورانيوم ، منجر به تعطيلى موقت حداقل هزاران سانتريفيوژ مخصوص غنى سازى در اين کشور شده است .
غنى‌سازى در ايران متوقف شد
غنى سازى اورانيوم در ايران متوقف شد. آسوشييتدپرس در خبرى فورى اعلام کرد که به گفته مقام‌هاى ايرانى مشکلات فنى بوجود آمده در مسير غنى سازى اورانيوم، منجر به تعطيلى موقت حداقل هزاران سانتريفيوژ مخصوص غنى سازى در اين کشور شده است.

ديپلمات‌هاى ايرانى در گفت و گو با اين خبرگزارى از بيان جزئيات خوددارى کردند و تنها به گفتن اين جملات قناعت کردند که ما از مشکلاتى که منجر به توقف روند غنى سازى شد اطلاعى در دست نداريم.

گفته مى‌شود که اين مشکلات از چند ماه پيش آغاز شد و در نهايت منجر به توقف غنى سازى البته به شکل موقت شد.

آسوشييتدپرس در اين خصوص مى نويسد: برخى گمانه‌زنى‌ها حاکى از اين است که ويروس کامپيوترى استاکس نت که از چندى پيش به سيستم رايانه‌اى ايران نفوذ کرده است، مى‌تواند عامل اساسى توقف موقت غنى سازى باشد. استاکس نت با ورود به سيستم هاى رايانه‌اى در حقيقت کنترل کامل اين سيستم ها را بر عهده مى‌گيرد.

توقف غنى سازى اورانيوم در حالى صورت مى‌گيرد که مذاکرات هسته اى ميان تهران و غرب در روزهاى ابتدايى ماه آتى ميلادى پس از چندين ماه توقف ازسرگرفته خواهد شد. هر چند ايرانى‌ها دليل اين توقف موقت را ايرادهاى فنى مى‌دانند اما تعبيرها و تفسيرها از اين خبر از هم‌اکنون اغاز شده است.

نظر شما :