قرارداد نظامى 600 ميليون دلارى امريکا و امارات

۱۵ آبان ۱۳۸۹ | ۲۱:۲۰ کد : ۹۲۴۲ سرخط اخبار
قرارداد نظامى 600 ميليون دلارى امريکا و امارات

امارات متحده عربی از برنامه خود برای خرید 40 بالگرد بلک هاوک از ایالات متحده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ها، امارات از توافق به عمل آمده برای خرید این محصولات خبر داده و اعلام کرده است که در آینده نزدیک این محصولات به این کشور حاشیه خلیج فارس تحویل داده خواهد شد.

شرکت تولید کننده این بالگردها با اعلام این خبر گفته است که این بالگردها را به آژانس همکاری های امنیتی وزارت دفاع آمریکا فروخته است و این محصولات به امارات متحده عربی تحویل داده خواهد شد.

"جوزف گیگانتلی" معاون شرکت سیکورسکی سازنده این بالگردها گفت که این توافق در دو مرحله صورت گرفته است.

وی افزود: 14 بالگرد از طریق دولت آمریکا و در سال 2009 سفارش داده شده و 26 بالگرد دیگر در سال 2010 درخواست داده شده است.

وی با اعلام اینکه طی سه سال این بالگردها به امارات تحویل داده خواهد شد، افزود: نخستین محصولات که سه بالگرد از نوع مدل M است در فوریه سال آینده تحویل داده خواهد.

شرکت همچنین اعلام کرده که از این بالگردها برای مقاصد نظامی استفاده نمی شود و بر روی آنها تسلیحاتی نصب نخواهد شد.

هزینه این توافق 600 میلیون دلار بر آورده است.

ديدار معاون جليلى با «داود اوغلو» در آنکارا

 "على باقرى " معاون سياست خارجى و امنيت بين‌الملل شوراى عالى امنيت ملى کشورمان امروز در آنکارا با احمد داوداوغلو وزير امور خارجه ترکيه ملاقات کرد.

به گزارش فارس به نقل از کانال خبرى "سي.ان.ان.ترک " ترکيه، على باقرى امروز در آنکارا با احمد داوداوغلو وزير امور خارجه ترکيه ديدار و گفت‌وگو کرد.
داوداوغلو پس از اين ديدار در نشست خبرى به سوال‌هاى خبرنگاران پاسخ داد.
وى درباره علت سفر معاون سعيد جليلى دبير شوراى عالى امنيت ملى ايران به آنکارا گفت که ايشان آخرين موضع تهران در رابطه با موضوع هسته‌اى اين کشور و همچنين تحولات جديد در خصوص دعوت به گفت‌وگوى "کاترين اشتون " مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا را به اطلاع رساند.
داوداوغلو همچنين با تاکيد بر اينکه ايران و غرب قبلا در خصوص برگذارى مذاکرات بعد از تاريخ 10 نوامبر به توافق رسيده‌اند، افزود: در اين ديدار موضوع زمان و مکان مذاکرات هم مطرح شد که آقاى باقرى بيان کرد.
وى در ادامه از پرداختن به جزئيات اين موضوع خوددارى کرد ولى در عين حال گفت که ترکيه جهت برگزارى هرچه سريعتر اين مذاکرات براى هرگونه همکارى آماده است.

رحيمى به قطر مى‌رود


معاون اول رییس‌جمهور فردا جهت انجام سفری دو روزه به قطر می‌رود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی در رأس یک هیات بلندپایه اقتصادی فردا به دوحه سفر می‌کند.

این سفر به دعوت ولیعهد قطر صورت می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود در این سفر یادداشت تفاهماتی به منظور تسریع در حوزه‌های سرمایه‌گذاری دو کشور و بالا بردن سطح تجاری ایران و قطر بین مقامات دو کشور به امضاء برسد.

بزرگترين تور خارجى اوباما آغاز شد

رئيس‌جمهوری آمريکا ديروز در حالى واشنگتن را برای آغاز سفر ۱۰ روزه به آسيا ترک می‌کند که روز سه شنبه شکست سختى را از جمهوريخواهان در مجلس نمايندگان وفرماندارى‌ها پذيرفت.
به نوشته «تهران امروز»، باراک اوباما در جريان سفر آسيايى خود که از جمعه آغاز شد، از هند، اندونزی، کره‌جنوبی و ژاپن ديدن خواهد کرد. نخستين مقصد اين سفر شهر بمبئی در هند است و انتظار می‌رود که اوباما در اين شهر به مسائل امنيتی اشاره کند.
وى قرار است در سفر به بمبئى در محل حمله تروريستى سال 2008 به کشته شده گان آن حادثه اداى احترام کند و در همان هتل تاج محل که پيشتر تروريست‌ها به آنجا حمله کرده بودند، اقامت کند. به نظر مى‌رسد که علاوه بر مسائل امنيتى، مسائل مطرح در حوزه اقتصاد، تجارت و بحران اقتصادی جهان همگی در برنامه کار اوباما قرار دارند. کره‌جنوبی، اندونزی و ژاپن مقصدهاى سفرى اوباما هستند.
اوباما درحالى رهسپار جنوب و شرق آسيا شده است که پيش از او هيلارى کلينتون از اين مناطق ديدار کرده بود. در همين زمينه مى‌توان انتظار داشت که باراک اوباما با برخى از رهبران منطقه بر سر موضوع هسته‌اى ايران به گفت‌وگو بنشيند. چرا که تنها دو روز پيش از آغاز سفر اوباما به هند وزیر نفت ايران به 5 شرکت هندی تا دوماه آینده (ژانویه 2011) به منظور تعیین تکلیف مشارکت در بزرگترین فاز پارس جنوبی و توسعه میدان فرزاد بی اولتیماتوم داد. این اولتیماتوم در حالی مطرح شد که در آستانه سفر اوباما به هند روابط ایران و هند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. با گذشت بیش از سه سال مذاکره با شرکت‌های ONGC و هندوجای هند برای واگذاری 40 درصد از سهام طرح توسعه بزرگترین فاز پارس جنوبی، مهلتی دو ماه برای این دو شرکت برای حضور و سرمایه گذاری در این پروژه در نظر گرفته شده است.
مسئولان شرکت ملی نفت ایران پیش بینی می‌کنند تا ژانویه سال 2011 میلادی وضعیت مشارکت این دو شرکت هندی در فاز 12 پارس جنوبی مشخص شود که در غیر این صورت، پرونده مشارکت گازی هند در این میدان مشترک بسته خواهد شد. این اولتیماتوم در حالی برای مشارکت هند در بزرگ‌ترین میدان مشترک گازی جهان تعیین شده است که آذرماه سال گذشته مذاکراتی بین مسئولان شرکت ملی نفت ایران و این کنسرسیوم هندی در دهلی انجام شده بود.
اينک باراک اوباما که تلاش دارد تحريم‌هايى را فراتراز تحريم‌هاى سازمان ملل اعمال کند، مى‌کوشد تا هند را نيز به جرگه تحريم کنندگان ايران ملحق سازد. پیش از آن نیز در جريان سفر کلينتون به هند اخباری منتشر شده بود که بانک دولتی هندوستان به شعب خارجی خود دستور داده است تا تمامى معاملات با اشخاص ایرانی را متوقف کنند.
در روزهای اخیر همچنين اخباری منتشر شد که یک فروشنده بنزین به ایران که هندی است، تحت فشارهای آمریکا اعلام کرده که قرار خود را تمدید نخواهد کرد. افزایش قدرت چین و نيز مسائل امنيتى جنوب آسيا نيز از دیگر مسائل احتمالى مطرح خوهد بود. درعین حال، مقام‌هاى هندی امیدوارند که در سفر اوباما به کشورشان بتوانند قراردادهایی برای خرید هواپیماهای نظامی با آمریکا به ارزش 10.5 میلیارد دلار امضا کنند. بسیاری از هندی‌ها نگران سیاست‌های آمریکا درباره افغانستان و پاکستان هستند.

تهدید های احمدی نژاد را خیلی جدی می گیریم

رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل گفت که تهدید های محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران را علیه موجودیت اسراییل جدی می گیرد.
به گزارش عصر ایران  "گابی اشکنازی " رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل روز جمعه در سخنانی در جمع دانش آموزان دبیرستانی در شهر " میگدال هامک " اسراییل با اشاره به این موضوع گفت : " ما اظهارات او درباره نابودی اسراییل را خیلی جدی می گیریم ".
اشکنازی در پاسخ به سوال یک دانش آموز درباره چگونگی مقابله اسراییل با تهدیدات محمود احمدی نژاد گفت : " این نخستین بار نیست که موجودیت ما مورد تهدید قرار گرفته و پاسخ اسراییل به این ادعاها و تلاش ها از طریق " ارتش " اش است . ما مراقب این تهدیدات هستیم . به ویژه تهدیداتی که از جانب رییس جمهوری ایران ( محمود احمدی نژاد ) صورت گرفته . ما این تهدیدات را جدی می گیریم ".
اشکنازی در ادامه ادعا کرد که ارتش اسراییل اخلاقی ترین ارتش روی زمین است !
وی در ادامه افزود : " اگر یک سرباز اسراییلی  با اسلحه خود یک زن را مورد هدف قرار دهد این کار ممنوع است ، اما خوشبختانه در 99 درصد حوادث اینچنینی سربازان ما مقصر نبودند".
رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل در ادامه درباره آزادی گیلعاد شلیط سرباز اسراییلی که به اسارت نیروهای حماس در آمده است ، گفت : " من به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل - و به عنوان کسی که شالیط را به ماموریت فرستاده ام - مسئول بازگرداندن او به خانه هستم و تا زمانی که شالیط بازنگشته ماموریت ما تمام نشده است .
وی افزود : " من از احساسات عمومی مردم درباره او آگاه هستم و تنها چیزی که می توانم بگویم این است که ما مشغول انجام یک سری اقدامات پنهان و آشکار هستیم . ما هر چه از دستمان بر آید برای آزادی او انجام می دهیم ".

ناتو روسيه را دشمن خود نمى‌داند

دبيرکل ناتو در سفر به مسکو اظهار داشت ائتلاف پيمان آتلانتيک شمالى روسيه را شريک استراتژيک مهم خود مى‌داند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى "ريانوواستى "، "آندرس فوگ راسموسن "، دبيرکل ناتو، در کنفرانسى مطبوعاتى اظهار داشت ناتو روسيه را شريک استراتژيک با اهميت خود مى‌داند.
راسموسن در اين کنفرانس مطبوعاتى که در ريانوواستى برگزار شد، ابراز اطمينان کرد نشست پيش‌روى روسيه- ناتو در ليسبون نشانه مدرنيزه شدن روابط متقابل است. بر اساس اظهارات وى، براى امنيت جهان بايد با هم کار کرد و در مسير مشترک حل مسائل جهانى قرار گرفت.
دبيرکل ناتو خاطر نشان کرد: اين ملاقات در جهت مذاکره درباره طرح‌هاى مشخص خواهد بود. از جمله تشکيل يک بررسى مشترک از چالش‌هاى امنيتى دو طرف در قرن بيست و يکم. اميدوارم که ما بتوانيم اين سند را در نشست آتى تصويب کنيم.
بر اساس اظهارات راسموسن، ناتو و روسيه مى‌توانند همکارى‌هاى خود در فعاليت‌هاى ضد مواد مخدر در افغانستان، خصوصا در زمينه آماده سازى پليس مواد مخدر و همچنين مبارزه مشترک با دزدان دريايى و تروريسم تعميق بخشند.


نظر شما :