ریاست جمهوری اوباما غیرقانونی است!

۳۰ مهر ۱۳۸۹ | ۰۲:۲۴ کد : ۹۰۴۷ سرخط اخبار
ریاست جمهوری اوباما غیرقانونی است!

به گزارش شبکه ایران، مجله آمریکایی گلوب اسنادی را فاش کرده است که مدعی است اوراق هویت آفریقایی باراک اوباماست.
بر اساس گزارش این مجله آمریکایی، این اسناد ثابت می‌کنند که اوباما در کنیا متولد شده و اصالتاً غیرآمریکایی است لذا ریاست جمهوری وی نیز غیرقانونی است.
مجله مذکور این ادعا را در ماه جولای سال جاری میلادی نیز در یکی از شماره‌های خود مطرح کرده بود. این نشریه در طرح روی جلد خود، از این سند به عنوان گواهی تولدی نام برده است که همچون بمب صدا می‌کند.
در خصوص ریشه‌های خانوادگی اوباما، حرف و حدیث بسیار است. در کنار ادعای این مجله، ادعاهای دیگری نیز مطرح است که یکی از مشهورترین آن‌ها که چندی پیش توسط "هنری ماکو" مورخ برجسته غربی در مقاله‌ای جنجالی مطرح شده بود، نشان می‌داد که احتمالاً اوباما هیچ نسبتی با کسی که پدر وی خوانده می‌شود، نداشته و محصول رابطه نامشروع مادر یهودیش با یک مرد عیاش سیاه‌پوست است!
گفتنی است اوباما چه آمریکایی باشد یا نباشد، آمریکا کشوری است با سابقه تاریخی کمتر از 270 سال است و تقریباً می‌توان گفت ملیت آمریکایی امری بی‌معناست؛ چرا که آمریکایی‌های کنونی نیز مهاجرینی بودند که از دیگر نقاط جهان به این کشور وارد شدند. مهاجرین سفیدپوست غالباً اروپایی‌تبار بوده و مهاجرین سیاه‌پوست نیز غالباً بردگانی بودند که برای کار به آمریکا آورده شده و استثمار می‌شدند.
ساکنان اصلی آمریکا در واقع سرخپوستانی بودند که توسط مهاجرین سفیدپوست تار و مار شدند و اکنون نیز بقایای آنها در فقر مطلق و در شرایط بسیار رقت‌انگیز در آمریکا زندگی می‌کنند.

برای حمله به جنوب لبنان آماده‌ایم

به گزارش واحد مرکزی خبر ، یوسی بیخار در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت افزود در طرح حمله به جنوب لبنان نیروهای زرهی و پیاده ایفای نقش خواهند کرد .
این نظامی صهیونیست گفت حزب الله دشمن خاصی است که جز در صورت نابودی کامل ، شکست را نمی پذیرد پس باید از صحنه روزگار محو شود .

هشدار کاسترو در مورد جنگ جهان شمول

رهبر کوبا از تمام بشریت خواست از خطر بروز درگیری جهان‌شمول هسته‌ای که ممکن است در نتیجه وخامت اوضاع در خاورميانه رخ دهد، جلوگیری کند.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «فیدل کاسترو» در پیام ویدئویی پنجشنبه ـ‌امروز‌ـ ‌خود که در پایگاه اینترنتی رسمی وی منتشر شد، گفت که نگران بروز جنگ هسته‌اى جهان شمول است.
رهبر انقلاب کوبا با اعلام اين‌که جنگ هسته‌ای به معنای پایان موجودیت تمام بشریت است، از دولت‌های تمام کشورها تقاضا کرد به حق حیات هر ملت و قوم احترام گذاشته شود.
بنا براين گزارش، این پیام ویدئویی که در پایگاه‌ اینترنتی رسمی وی منتشر شد و در پایان گفت‌وگوهای وى با مدیر مرکز تحقیقات جهانی‌سازی کانادا در «هاوانا» ضبط شده بود.
فيدل کاسترو از جولاى گذشته تاکنون به‌طور مرتب از جامعه بین‌المللی می‌خواهد از تمام توان خود برای جلوگیری از وقوع جنگ در خاورمیانه که به زعم وی ممکن است به جنگ هسته‌ای جهانی بینجامد، تلاش کند.

سفر حريرى به ایران تاپايان سال جارى ميلادى

’سعد حريري’ نخست وزير لبنان در جلسه چهارشنبه شب هيات دولت تاکيد کرد: تا پايان سال جارى ميلادى به ايران سفر خواهم کرد.
به گزارش ايرنا از بيروت، جلسه شب گذشته هيات دولت لبنان در فضايى آرام تشکيل شد و ’ميشل سليمان’ رييس جمهور لبنان با ارائه گزارش تفصيلى از سفر ’محمود احمدى نژاد’ رييس جمهور ايران به لبنان به ذکر پيامدهاى مثبت اين سفر پرداخت.
طارق مترى وزير اطلاع رسانى لبنان نيز پس از جلسه هيات دولت گفت: در اين جلسه سعد حريرى ضمن اشاره به آثار مثبت سفر احمدى نژاد به لبنان از تأکيد بر سفر آينده خود به ايران تا پايان سال ميلادى جارى خبر داد.
پيش از اين ’غضنفر رکن آبادي’ سفير جمهورى اسلامى ايران در لبنان پس از ديدار با اميل لحود رييس جمهور پيشين لبنان خبر داده بود که سعد حريرى به زودى از ايران ديدن خواهد کرد.

آمادگی ژاپن برای فروش هواپیمای دست دوم به ایران

رییس شرکت هواپیمایی ژاپن (جال) اعلام کرد که این شرکت ممکن است هواپیماهای دست دوم به ایران بفروشد .
به گزارش عصر ایران " کازو ایناموری " روز چهارشنبه با اشاره به فروش احتمالی هواپیماهای دست دوم بویینگ 747 این شرکت به دیگر کشورها ، گفت : " شرکت ما قصد دارد تعدادی از هواپیماهای از رده خارج ( دست دوم ) بویینگ 747  خود را به هر شرکت( یا کشوری) که بیشترین بها  را بابت آن بپردازد بفروشد ، که ایران نیز می تواند یکی از این کشورها باشد.
این مقام ژاپنی که در یک کنفرانس خبری و در جمع خبرنگاران خارجی سخن می گفت ، این اظهارات را در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره احتمال فروش هواپیماهای دست دوم شرکت هواپیمایی ژاپن به ایران مطرح کرد .
به دلیل تحریم های بین المللی، ایران قادر به خرید هواپیما از سازندگان آن در آمریکا و فرانسه نیست و خرید هواپیماهای دست دوم از دیگر شرکت ها، یکی از راه های اصلی تامین هواپیما برای ناوگان هوایی ایران است.
شرکت هواپیمایی ژاپن در روز اول اکتبر 1950 تاسیس شد و فرودگاه های مختلفی در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی پرواز دارد.

درخواست هيلارى کلينتون از دولت ايران

هيلارى کلينتون بار ديگر آزادى دو تبعه‌ى آمريکايى که به علت ورود غيرقانونى به خاک ايران دستگير شده‌اند را خواستار شد.

به گزارش ايسنا، هيلارى کلينتون ـ وزير امور خارجه آمريکا ـ روز سه‌شنبه، در واشنگتن به خبرنگاران گفت که شنيده است محاکمه جاش فتال و شين بائر روز ششم نوامبر برگزار خواهد شد.

کلينتون گفت: مطلع هستيم که وکيل آن‌ها اين تاريخ را گزارش داده است.

بنا بر گزارش خبرگزارى فرانسه، وى افزود: هم چنان ابراز اميدوارى مى‌کنيم که مقامات ايران در اقدامى بشردوستانه اين دو مرد جوان را آزاد کنند.

وزير امور خارجه آمريکا ادامه داد: ما معتقد نيستيم که هيچ مبنايى براى محاکمه آن‌ها وجود داشته باشد و متاسف هستيم که آن‌ها و خانواده‌شان در معرض يک نظام کيفرى قرار مى‌گيرند که ما فکر نمى‌کنيم به هيچ وجه منعکس کننده‌ى اقدامات‌شان باشد.

کلينتون افزود: بنابراين، هم‌چنان از دولت ايران اين درخواست را داريم که همان طور که آن زن جوان (سارا شورد، که به همراه شين و جاش دستگير شده بود اما اخيرا آزاد شد و به کشورش بازگشت) را آزاد کردند، اين دو مرد جوان را نيز آزاد کنند.

او گفت: باعث تاسف است که اين دو بيش از يک سال است (بازداشت شده‌اند.(

اين سه تبعه آمريکايى سال گذشته به هنگام ورود غيرقانونى به خاک ايران بازداشت شدند و پرونده آنان به دستگاه قضايى فرستاده شد.

چاوز: همکاری با ایران، امری مقدس است

همکاری با ایران، امری مقدس است و ونزوئلا بی هیچ قید و شرطی، در کنار ملت بزرگ ایران باقی خواهد ماند.

اینها، جملاتی است که’هوگو چاوز’ رییس جمهوری ونزوئلا در سفر به ایران بیان کرده و بسیاری از رسانه های امریکای لاتین، آن را به عنوان تیتر اخبار و گزارشهای خود برگزیده اند.  

به گزارش ایرنا، روزنامه ’لاناسیون’ چاپ آرژانتین با انتخاب تیتر ’چاوز: همکاری با ایران، امری مقدس است’، نوشته است: رییس جمهوری ونزوئلا در جریان نهمین سفر خود به ایران، تمایل خویش را برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی با دولت محمود احمدی نژاد اعلام کرد.

این روزنامه نوشت: چاوز و احمدی نژاد در محوطه کاخ ریاست جمهوری در تهران به گرمی یکدیگر را در آغوش گرفتند و ضمن ابراز نفرت از ’امپریالیسم’، بر انتقاداتشان از سیاستهای خصمانه واشنگتن پای فشردند.

خبرگزاری افه اسپانیا نیز گزارش داد که چاوز هنگام ورود به تهران، از حق ایران برای توسعه برنامه هسته ای خود دفاع و تاکید کرد که دولتش، ’در هر شرایطی’، از ایران پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رییس جمهوری ونزوئلا گفت:’روابط بین ایران و ونزوئلا حقیقتا برادرانه است و پتانسیلهای زیادی برای همکاری در هر دو طرف وجود دارد که باید کشف شود.’

وی افزود:’توسعه همکاری با ایران، یک وظیفه مقدس برای ونزوئلا است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.’

چاوز تصریح کرد::’اگر کشورهای مستقل مانند ایران و ونزوئلا توانمندیهای خود را در هم آمیزند، قدرت ما علیه امپریالیسم به گونه ای قابل توجه افزایش خواهد یافت.’

خبرگزاریهای فرانس پرس و رویترز نیز در گزارشهای خود به زبان اسپانیایی از دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران و همتای ونزوئلایی اش، فرازهایی از سخنان آنان را به چاپ رسانده و نوشته اند: احمدی نژاد ضمن قدردانی از موضع کاراکاس در برابر تحریمهایی که ژوئن گذشته از سوی سازمان ملل بر دولت ایران تحمیل شد، گفت:’موضع ونزوئلا در محکوم کردن تحریمهای تحمیل شده از سوی قدرتهای زورگو، نشانه مناسبات عمیق و مستحکم دو کشور است.’

دیگر رسانه های اسپانیایی زبان اروپا و امریکای لاتین نیز با اشاره به اظهارات روسای جمهوری ایران و ونزوئلا از برنامه های چاوز در سفر دو روزه خود به تهران گزارش داده و از جمله نوشته اند که دو کشور قصد دارند یک شرکت مشترک برای حمل و نقل دریایی نفت خام ایجاد کنند.

بر اساس این گزارشها، تاسیس شرکت یادشده علاوه بر منافعی که برای ایران دارد، به کاراکاس اجازه خواهد داد تا بیش از نیم میلیون بشکه نفت را در اروپا و آسیا بفروشد.

امضای چندین توافقنامه تجاری و همکاری میان دو کشور و تمایل دولت ونزوئلا برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز پارس جنوبی که غنی ترین حوزه ذخایر انرژی در جهان به شمار می رود، از دیگر مطالب رسانه های امریکای لاتین در باره سفر چاوز به تهران است.

روزنامه ’ال اونیورسال’ چاپ کاراکاس در این زمینه به نقل از ’داوید بلاسکز’ سفیر ونزوئلا در تهران نوشته است:’یکی از مهمترین اهداف سفر اخیر چاوز به ایران، تعمیق همکاریهای صنعتی دو کشور از طریق انتقال فناوری است اما گسترش روابط در حوزه کشاورزی و بازرگانی و تبادل نظر برای پیشبرد روابط در چارچوب برنامه مصوب سران دو کشور نیز در دستور کار سران ایران و ونزوئلا قرار دارد.’

ایران و ونزوئلا در سالهای اخیر بیش از 200 سند همکاری در قالب توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های مختلف امضا کرده اند که ارزش تجاری آنها بیش از پنج میلیارد دلار برآورد می شود.

بنا به گزارشها، رییس جمهوری ونزوئلا امروز چهارشنبه پس از دیدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بازدید از چند مجتمع صنعتی در قم، تهران را به قصد دمشق ترک خواهد کرد.

چاوز، سفر دوره ای خود را به اروپا و آسیا با بازدید از روسیه، بلاروس و اوکراین آغاز کرد و پس از ایران و سوریه، به لیبی و پرتغال خواهد رفت.

وحيدى: خريد اس 300 از ونزوئلا شايعه است


وزير دفاع در حاشيه‌ برگزارى کنگره 1400 شهيد مهندس دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: خريد موشک اس 300 از ونزوئلا شايعه است.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، سردار احمد وحيدى وزير دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح با اشاره به اخبارى مبنى بر خريد موشک‌هاى اس 300 از ونزوئلا، اين مطلب را شايعه دانست.
وى هم‌چنين درخصوص خريد موشک اس 300 از چين هم گفت: فعلا چنين برنامه‌اى در دستور کار وزارت دفاع قرار ندارد.

6 نوامبر، محاکمه دو آمریکایی در ایران


مادر یکی از دو شهروند آمریکایی زندانی در ایران گفت که محاکمه این دو تن که از بیش از یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برند، ششم ماه نوامبر برگزار می‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سیندی هایکی»،‌ مادر «شین باور»، یکی از دو جوان آمریکایی زندانی در ایران گفت که محاکمه پسرش و «جاش فتال»، دیگر آمریکایی بازداشت شده، ششم ماه نوامبر برگزار می‌شود.
هایکی با بیان این که «مسعود شفیعی»، وکیل شهروندان آمریکایى‌ بازداشتی در ایران این خبر را به خانواده آنها داده است، از برگزاری این محاکمه با عنوان «فرصتی برای رد اتهام جاسوسی» به دو شهروند آمریکایی نام برد.
این خبر چند روز پس از آن منتشر شده است که «حیدر مصلحی»، وزیر اطلاعات ايران با تکرار اتهام جاسوسی علیه دو جوان آمریکایی بازداشت شده، گفته بود که ‌این دو تن باید منتظر محاکمه و صدور حکم قضایی باشند.
سیندی هایکی همچنین گفت که تصميم ندارند همراه با مادر جاش فتال برای حضور در دادگاه فرزندانشان به ایران بروند.
جاش فتال و شين باور حدود 15 ماه پيش به همراه «سارا شورد»، شهروند ديگر آمريکايى در مرز کردستان به اتهام ورود غيرقانونى به ايران دستگير شده بودند.
سارا شورد حدود يک ماه قبل با وثيقه 500 هزار دلارى از زندان آزاد شد و از طريق عمان به آمريکا رفت. از طرف ديگر، «هيلاری کلينتون»، وزير خارجه آمريکا مدعى شد که محاکمه شين ‌باور و جاش فتال هيچ «پايه و اساسى» ندارد.
وى در واکنش به اين گزارش‌ها از مقام‌های ايرانی خواست با رويکردی «انسان دوستانه» اين دو جوان را نيز مانند سارا شورد آزاد کنند.

پرتاب بمب آتش زا به پنتاگون

روزنامه های امروز چاپ نیویورک از پرتاب یک بمب آتش زا به سوی پنتاگون و شلیک چند گلوله به سوی مقامات امنیتی وزارت دفاع آمریکا اخباری را منتشر کرده اند.
به گزارش تابناک به نقل از روزنامه های نیویورکی سخنگوی پلیس محافظان پنتاگون در این خصوص اظهار داشت : نیروهای بازرسی پلیس را به ایستگاه های مترو و اتوبوس و پارکینگ های اطراف اعزام کرده تا منشا این حادثه را ردیابی کنیم.
این حادثه تلفات جانی نداشت اما به بخش هایی از پنتاگون آسیب رسید.
در حادثه دیگری یک رهگذر در شهر کوانتیکو در ایالت ویرجینیا به سوی نمایشگاه نیروی دریایی آمریکا چند گلوله شلیک کرد و این حادثه نیز موجب محاصره منطقه و بازرسی بدنی تمامی افراد در آن محوطه شد.
این حوادث اگرچه روز گذشته رخ داده اما سانسور خبری در آمریکا موجب عدم انتشار این حادثه در رسانه های آمریکا و سایت های خبری شد

چین: در اجرای تحریم علیه ایران صادق بوده‌ایم


بى بى سى- آمریکا ظاهرا شکایت کرده و مدعی شده است که شرکت های چینی فناوری و قطعات ممنوعه به ایران می دهند.
سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید که این کشور در تلاش هایش برای رعایت تحریم های بین المللی علیه ایران در ارتباط با برنامه اتمی آن کشور "صادق" بوده است.
این اظهارات پس از گزارش روز یکشنبه روزنامه آمریکایی واشنگتن پست صورت می گیرد که نوشته بود دولت اوباما معتقد است که شرکت های چینی با نقض تحریم های سازمان ملل متحد به فناوری موشکی و برنامه اتمی ایران کمک می کنند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که آمریکا نگرانی اش درباره برخی شرکت های چینی را با پکن در میان گذاشته است. او گفت دولت چین در واکنش گفته است که در این باره تحقیق خواهد کرد.
ما ژائوکشو سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه گفت چین بر این اعتقاد است که همه کشورها باید قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران را به شکلی "جامع، دقیق و جدی" اجرا کنند.
او در یک کنفرانس خبری گفت: «چین همواره در اجرا و برآورده کردن تعهدات بین المللی اش صادق بوده و مشارکتی مثبت در این زمینه داشته است.»
با این حال او در پاسخ به این سوال که شرکت ها یا بانک های چینی در انتقال فناوری اتمی به ایران دست داشته اند یا نه گفت
«من در مورد موضع چین بیانیه خیلی جامعی ارائه کرده ام.»

کاهش 43.3 درصدى موجودى حساب ذخيره ارزى در سال ‌٨٧

درحاليکه موجودى حساب ذخيره ارزى در سال 1386 با 142.5 درصد رشد نسبت به سال قبل آن مواجه بوده، اما در پايان سال 1387 موجودى اين حساب نسبت به سال قبل 43.3 درصد کاهش يافته است.

به گزارش ايسنا، موجودى نقد حساب ذخيره‌ ارزى در سال 1386 رقمى معادل 23 ميليارد و 175 ميليون دلار بوده که اين رقم در سال بعد به 13 ميليارد و 142 ميليون دلار کاهش يافته است.

همچنين ميزان برداشت از اين حساب در سال 1386 معادل 28 ميليارد و 15 ميليون دلار بوده که اين رقم در سال 1387 به رقم 45 ميليارد و 924 ميليون دلار افزايش يافته که افزايش 63.9 درصدى را نشان مى‌دهد.

در سال 1387 که به تازگى اطلاعات حساب ذخيره ارزى مربوط به اين سال منتشر شده است 959 ميليون دلار به بخش صنعت 4.3 ميليون دلار، به بخش کشاورزى و 2.3 ميليون دلار به بخش حمل‌ونقل از محل اين حساب تسهيلات اعطا شده است.

در حالى ميزان برداشت‌هاى دولتى از اين حساب در سال 87 نسبت به سال قبل 82.1 درصد رشد داشته که ميزان برداشت براى اعطاى تسهيلات 18.1 درصد کاهش نشان مى‌دهد.

با توجه به احکام ماده يک قانون برنامه چهارم توسعه، هرگونه برداشت از حساب ذخيره ارزى مستلزم درج در بودجه‌هاى سالانه و در نتيجه کسب مجوز از مجلس شوراى اسلامى است.

با توجه به اطلاعات در دسترس، در سال 1387 به منظور اجراى طرح‌هاى عمرانى، جبران خسارت ناشى از خشکسالى و واردات کالاهاى اساسى (متمم بودجه)، مقاوم سازى مدارس، دو درصد منابع نفت براى مناطق نفت خيز و باز پرداخت وام‌هاى ارزى و تفاوت نرخ ارز ايجاد شده در سنوات قبل از حساب ذخيره ارزى برداشت شده است.

در سال 1387 به منظور تامين اعتبار طرح‌ عمرانى در مجموع برابر با 13868 ميليون دلار از حساب ذخيره ارزى طبق تکاليف بودجه‌اى، برداشت شده است که نسبت به سال قبل 64.4 درصد رشد نشان مى‌دهد.

در ضمن در سال 1387 به منظور بازپرداخت وام‌ها ارزى و تفاوت نرخ ارز ايجاد شده در سنوات قبل، مبلغ 1037 ميليون دلار، براى جبران خسارت ناشى از خشکسالى و واردات کالاهاى اساسى (به عنوان متمم بودجه)، مبلغ 2655 ميليون دلار براى مقاوم سازى مدارس، مبلغ 949 ميليون دلار براى دو درصد منابع نفت و براى مناطق نفت‌خيز و محروم کشور مبلغ 1054 ميليون دلار طبق تکاليف بودجه سال 1387، برداشت شده است. در کل جمع برداشت‌هاى فوق از حساب ذخيره ارزى در سال 1387 برابر با 19563 ميليون دلار بوده است.

دومين دور نشست فتح و حماس به تعويق افتاد

دومين دور نشست جنبش‌هاى فتح و حماس که قرار بود امروز در دمشق برگزار شود، به دليل مخالفت فتح با مکان اين نشست تا اطلاع ثانوى به تعويق افتاد.

به گزارش فارس، "فوزى برهوم " سخنگوى حماس به روزنامه فرامنطقه‌اى "القدس العربى " گفت که نشست با فتح که قرار بود امروز براى بررسى موضوع امنيت برگزار شود، به زمان ديگرى موکول شد.
برهوم جنبش فتح را مسئول به تعويق افتادن اين نشست دانست و تاکيد کرد که بر اساس توافق صورت گرفته در نشست نخست در دمشق، حماس مخالف تغيير مکان اين نشست است.
وى درخواست فتح براى تغيير مکان برگزارى نشست از دمشق به مکان ديگر را "عقب‌نشينى " فتح توصيف کرد اما گفت که اين دو جنبش براى برطرف کردن موانع در تماس با يکديگر هستند.
حماس همچنين در بيانيه‌اى اعلام کرد که تماس‌هاى خود با فتح جهت توافق بر سر زمان نشست مشترک را ادامه خواهد داد.
"
عزام الأحمد " رئيس فراکسيون پارلمانى فتح و رئيس هيئت مذاکره اين جنبش با فتح دو روز پيش گفت که بدليل اختلافات موجود بين "محمود عباس " رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و "بشار اسد " رئيس جمهور سوريه که در اجلاس اخير "سرت " بروز کرد، فتح از حماس درخواست کرده است تا مکان نشست را تغيير دهد.
بر اساس اين گزارش، مشاجره کلامى بين عباس و اسد در اجلاس فوق‌العاده عربى که 9 ماه جارى ميلادى در شهر سرت ليبى برگزار شد، رخ داد.
اين مشاجره مربوط به موضوع مذاکرات با رژيم صهيونيستى و موضوع مقاومت بود و محور بحث هم مربوط به کميته طرح صلح عربى بود که اسد اعتقاد داشت اعطاى موافقت به فلسطينيان براى اجراى مذاکرات با اسرائيل از اختيارات اين کميته نيست اما عباس مى‌گفت که مسئله فلسطين يک مسئله عربى است و نبايد اعراب دست از آن بکشند.

عربستان و پاکستان «ایران اتمی» را مهار می کنند

رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) طی اظهاراتی با اعلام نگرانی از برنامه هسته ای ایران ، گفت که از نظر او استراتژی دولت ایران کسب توانایی تولید سلاح هسته ای و نه تولید بمب اتمی است .
به گزارش عصر ایران و به نقل ازشبکه خبری  فاکس نیوز آمریکا  " مایکل هایدن " رییس سابق سازمان سیا در اظهاراتی در مرکز " استیمسون"در واشنگتن با ادعای اینکه مقامات ایران می خواهند تا به توانایی ساخت بمب اتم دست یابند ،گفت : " توانایی ساختن بمب اتم ، همه توانایی های در اختیار داشتن بمب اتم را به ایران می دهد ".
هایدن افزود :" فکر می کنم این مرحله آخر بازی آنهاست و این جایی است که آنها می خواهند به آن برسند و این بسیار بد است . این به بدی یک  انفجار است . در واقع ، در برخی مواقع این از انفجار هم بدتر است ".
رییس سابق سازمان سیا در ادامه خاطر نشان کرد : " دست یابی ایران به سلاح هسته ای و یا توانایی تولید آن ، برای کشورهای همسایه ایران از جمله عربستان ، چالش های امنیتی ایجاد خواهد کرد و در این صورت دولت سعودی ممکن است برای مقابله با تهدید ایران اتمی ، دست به اتحاد نظامی با دیگر همسایه اتمی ایران یعنی پاکستان بزند و این اتحاد نظامی و نظایر آنها ممکن است تنش های منطقه ای را تشدید کرده و به مشکلات جدی منتهی شوند
این ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا در ادامه اظهارات خود با انتقاد از دولت اوباما به خاطر انتشار اسناد بازجویی های غیر قانونی سازمان سیا از مظنونان  تروریستی در دوران ریاست  او بر این سازمان ، گفت که این کار ممکن است در آینده فعالیت های افسران سیا در این سازمان تاثیر گذار باشد و آنها از ترس پیگردهای قانونی از انجام درست ماموریت های محوله شان شانه خالی کنند.


نظر شما :