ماجراى اسلحه اهدايى به احمدى‌نژاد چيست؟

۲۷ مهر ۱۳۸۹ | ۱۷:۱۹ کد : ۹۰۳۴ اخبار اصلی
اسلحه‌اى که دبير کل حزب‌الله لبنان به محمود احمدى نژاد داد بر خلاف ادعاى حزب‌الله غنيمت گرفته شده از سرباز اسرائيلى در جنگ دوم لبنان نيست.
ماجراى اسلحه اهدايى به احمدى‌نژاد چيست؟

ديپلماسى ايرانى: سفر محمود احمدى نژاد رئيس جمهورى ايران به لبنان به پايان رسيد، اما و اگرها ادامه دارد. حجم اطلاعات خبرى در خصوص اين سفر به اندازه‌اى بود که با گذشت يک هفته از آن به تاز‌گى رسانه‌هاى بين‌المللى به جزئيات اين سفر توجه مى‌کنند. روزنامه اسرائيلى هاارتص در تازه‌ترين نگاه خود به اين سفر به بررسى جزئيات هديه سيد حسن نصرالله دبير کل حزب‌الله لبنان به رئيس‌جمهورى ايران پرداخته و مى‌نويسد: اسلحه‌اى که دبير کل حزب‌الله لبنان به محمود احمدى نژاد داد بر خلاف ادعاى حزب‌الله غنيمت گرفته شده از سرباز اسرائيلى در جنگ دوم لبنان نيست.

پس از آنکه رسانه‌هاى بين‌المللى تصوير هديه عجيب سيد حسن نصرالله به رئيس‌جمهورى ايران را منتشر کردند، وزارت دفاع رژيم اسرائيل نسبت به اين موضوع حساس شد و اکنون ادعاى جديدى را در اين خصوص مطرح مى‌کند. در کنار اين اسلحه بسته‌اى از گلوله هاى دست نخورده هم وجود داشت.

اکنون سخنگوى وزارت دفاع اسرائيل ادعا مى‌کند که اسرائيل از اين اسلحه از سال 1974 تاکنون استفاده نکرده است. اين ادعا بدين معنا است که غنيمت جنگى بودن اين اسلحه در جريان جنگ دوم لبنان حقيقت نداشته است. احمدى نژاد در سفارتخانه ايران در بيروت مهمان احمدى نژاد بود که در قالب سفرى دو روزه به اين کشور آمده بود. ديدار ميان سيد حسن نصرالله و احمدى نژاد و سخنان اين دو نفر در رسانه‌هاى اسرائيلى بازتاب فراوانى داشته است. مهم‌ترين اين مسائل اسلحه‌اى بود که سيد حسن نصرالله به احمدى نژاد هديه داد. سيد حسن نصرالله به ندرت در ملاعام ظاهر مى‌شود و در شرايط بسيار استثنايى مانند ديدار با احمدى نژاد هم تمامى تدابير امنيتى در خصوص او لازم الاجرا است.


نظر شما :