هذیان‌گوئی‌های استراتژیک برادران عرب در سواحل متصالحه

۲۷ مهر ۱۳۸۹ | ۱۹:۰۴ کد : ۸۹۵۷ اخبار اصلی
به گزارش «القدس العربی»، وی در ادامه گفته است: مثلا...

ديپلماسى ايرانى: یکی از گرفتاری‌های «فضای سایبری»، همین وبلاگ گردی است که آدم را بدان‌جا می‌کشاند که هر رطب و یابسی را بخواند، و بعضی وقت‌ها هم از "بلاهت" و "جهالت" و بعضا از "وقاحت" برخی عصبانی شود، و از کوره در برود. گریزی و گزیری هم نیست. در کنار ده‌ها مزیتی که "اینتر نت گردی!" دارد، این یکی را هم باید تحمل کرد.

در بعضی از سایت‌ها شما هم پاره‌ای هذیان گوئی‌ها را حتما دیده‌اید. ازجمله: «تیدور کارسیک»، کارشناس موسسه مطالعات نظامی خاور دور و خاورمیانه (اینجما)، در گزارشی، به همراه بررسی امکانات نظامی کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران، به میزان تصور ناشدنی به جنگ افزارهای نظامی دست پیدا کرده‌اند.
به گزارش «القدس العربی»، وی در ادامه گفته است: مثلا می‌توان به نیروی هوایی امارات اشاره کرد که می‌تواند در مدت کمتر از شش ساعت، نیروی هوایی ایران را نابود کند.

"کارسیک"، تعداد جنگنده‌های امارات را 184 فروند و تعداد تانک‌های این کشور عربی را 741 دستگاه اعلام کرد.

این کارشناس از عربستان به عنوان نیروی بازدارنده در مقابل ایران نام می‌برد و می‌افزاید: عربستان همواره تلاش می‌کند که خود را قدرت اول نظامی منطقه نشان دهد، تا هم ایرانی‌ها را بترساند و هم به کشورهای عربی منطقه «پدر بودن» خود را ثابت کند.

بر پایه این گزارش، در همین فضا، «ارس فروم»، کارشناس نظامی «دانشکده علوم حقوقی صلح جهانی» نیز گفته است: شمار خلبانان آموزش دیده از تعداد جنگنده‌های خریداری شده کمتر است!
وی توضیح داد: ایران تاکنون تهدیدی برای منطقه نبوده، زیرا سلاح ایران، سلاح جنگ نامنظم و سنتی است!

بر اثر عملیات روانی که صورت می‌گیرد و تبلیغات غربی‌ها که سعی می‌کنند ایران را به مثابه "لولو" در منطقه القا کنند و بزرگنمائی اینکه تهدیدات وجود دارد و در حال گسترش است. از این طریق کشورهای منطقه را وادار به خرید تسلیحاتی می‌کنند؛ که بعضا قادر به استفاده از آن نیستند و یا در روز واقعه کلید اصلی و یا جواز استفاده از آن را ندارند.

یکی از سایت‌ها بدرستی نوشته بود، ارائه دیدگاه‌های خامی چون این که؛ «نیروی هوایی امارات می‌تواند در 6 ساعت ناوگان هوایی نظامی ایران را نابود کند»، یادآور تکرار خیال‌پردازی‌های صدام است که می‌گفت، «سه روزه ایران را خواهد گرفت»، بنابراین جدی گرفتن چنین فضاسازی‌هایی نه به واسطه اهمیت یا درستی و نادرستی تحلیل‌هایی اینگونه است بلکه، از این حیث است که چنین تحلیل‌های مرموزانه و جهت داری سبب نشود برخی سران عربی به سودا و خیال خام بیفتند.

یا در جائی دیگر آمده بود که صرف خرید تسلیحات نمی‌تواند به کشوری قدرت ببخشد. در کنار این باید آموزش‌های لازم انجام شود و چون اغلب این کشورها کم جمعیت هستند و قسمت عمده نیروهای مسلح آن‌ها خارجی هستند، عمدتا کنترل این تسلیحات پیشرفته تحت عنوان خدمات پس از فروش در اختیار فروشندگان آن‌ها باقی می‌ماند. تا دارندگان این تسلیحات بخواهند دانش استفاده از آن‌ها را فرابگیرند، مستشاران پیشنهاد می‌دهند که این تجهیزات قدیمی شده است و باید با تجهیزات جدیدتر جایگزین شود و این روند همواره تکرار می‌شود و پیشنهاداتی درباره تقویت بخشی از نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات احتمالی ارائه دهند.

امارات متحده عربی و به ویژه دبی از قبل تساهل و تحمل و فرصت‌هائی که به یمن کشور بزرگ ایران داشته است به یک رشد اقتصادی تصنعی و حباب گونه رسیده است. این وضعیت باعث شده که به یکی از مراکز تجاری منطقه برسد. همچنین اینک به یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی غربی‌ها در امده است. به نظر می‌رسد که با این اعتماد به نفس کاذب بعضی از آنها فراموش کرده‌اند که چقدر این اقتصاد حبابی آسیب پذیر است.

به قول رحیمی معاون اول رئیس جمهور، که در مورد یکی از کشورهای کوچکی که در سایه رشد و بالندگی ایران به جایی رسیده است، گقته بود، ما راه تعامل را با این کشورها در پیش گرفته‌ایم، ولی اگر راهی بخواهند در لباس زورگویی وارد شده و به ایران زور بگویند، قضیه طور دیگری خواهد بود.


نظر شما :