نقد کیهان بر اظهارات هاشمی رفسنجانی

۳۱ تیر ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۴ کد : ۸۱۲۳ سرخط اخبار
نقد کیهان بر اظهارات هاشمی رفسنجانی

 کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

«در اطراف ايران، مسائل جدى در حال مطرح شدن است و آنهايى که از انقلاب ما ضربه خورده بودند براى رسيدن به اهداف شوم خود خيز برداشته اند.»

اين مطلب را آيت الله هاشمى رفسنجانى در ديدار جمعى از اعضاى خانه صنعت و معدن جوانان عنوان کرد و افزود: آنها از جنگ و کودتا و ايجاد موانع براى جمهورى اسلامى به نتيجه اى نرسيدند و اکنون به سراغ تحريم هاى هدفمند رفته اند.

وى همچنين گفت: مقابله با تحريم هاى فعلى، نيازمند عقلانيت و پرهيز از ماجراجويى و تنش است و با يک سياست خارجى فعال و حفظ اتحاد درداخل مى توانيم آثار آن را کاهش دهيم.

با تاييد سخنان آقاى هاشمى مبنى بر اينکه «دشمنان ضربه خورده انقلاب براى اهداف شوم خود خيز برداشته اند» و«آنها از جنگ و کودتا و ايجاد موانع براى جمهورى اسلامى به نتيجه اى نرسيده اند»، بايد عنايت داشت همان دشمنان در خيز سال گذشته خود علنا از برخى سران فتنه نظير خاتمى و موسوى و کروبى و نيز از آشوبگران به خاطر مواجهه و مقابله با جمهورى اسلامى ستايش و جانبدارى کردند. يا يکى مثل نتانياهو آنها را سرمايه بزرگ اسرائيل خواند و يا شيمون پرز تاکيد کرد که اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با جمهورى اسلامى مى جنگد.

فارغ از هزينه شدن حيثيت آقاى هاشمى- به ويژه از سوى برخى از اطرافيان- در خدمت اين جريان نشان شده دشمن در جريان فتنه سال گذشته، برخى خبرها همچنان از اصرار دشمن و سازمان خارجى و داخلى فتنه بر استفاده از اين ظرفيت! حکايت مى کند و متاسفانه تا به امروز موضع صريح و روشنى از سوى آقاى هاشمى عليه اين جريان تحت الحمايه همان دشمنان خيز برداشته، اتخاذ نشده بلکه برخى خبرها بر نقيض اين امر دلالت مى کند.

اما درباره «هدفمندى» تحريم ها نيز بايد متذکر شد که مقامات و محافل غربى به ويژه آمريکايى پيشاپيش وضع تحريم هاى مذکور اعلام کردند که اميد چندانى به توقف ايران با اين تحريم ها ندارند الا اينکه معتقدند اقدام به تحريم ايران و فشار بر اين کشور، شايد بتواند موجب تجديد حيات جريان فتنه و آشوب شود بنابراين «هدفمندى» تحريم ها نيز کاملا روشن است.

اما درباره «ماجراجويى»، معلوم نيست منظور دقيق گوينده محترم از اين عبارت چيست. اين عبارت که بارها از سوى سران نشان شده دشمنان در فتنه (امثال موسوى و خاتمى و کروبى) عليه مقاومت جمهورى اسلامى در برابر فشارها عنوان شده، دقيقا عين عبارات مقامات طراز اول آمريکا و اسرائيل و انگليس براى تخطئه برنامه هسته اى جمهورى اسلامى و سياست خارجى مستقل و اصولى آن است، ضمن اينکه رژيم هاى استکبارى هرگز- و از جمله در دولت آقاى هاشمى- حاضر نشده اند فتيله تحريم ها را پايين بکشند هرچند که از اين سو شعار تنش زدايى سرداده شده و حتى کشور تا مرز تعليق همه فعاليت هاى اتمى در دولت اصلاحات رفته باشد.

با همه اين اوصاف بايد از اظهارات هشدارآميز آقاى هاشمى درباره توجه دادن به خيز برداشتن دشمن استقبال کرد، هشدارى که على الدوام از سوى فتنه گران مدعى اصلاح طلبى انکار شده و بلکه کسانى چون موسوى در واکنش به رويکرد تحريمى مستکبران، آنها را ملت هاى دوست! توصيف کرده اند.

و سرانجام اينکه حتما آقاى هاشمى نيز تاييد مى کنند که بزرگترين ماجراجويى- که به مرز خيانت هم رسيد- اقدام فتنه گران در راه اندازى آشوب خيابانى و آتش افروزى با همدستى گروهک هاى وابسته به آمريکا بود. اين فتنه گران که روزگارى به جفا و ناجوانمردى، آقاى هاشمى را عاليجناب سرخپوش لقب دادند و ترور شخصيت کردند، ناشناخته نيستند. کسانى که حاضر شدند ملت ايران را به خاطر مطامع حقير خود دشمن شاد کنند و کار را به جايى برسانند که در 9 دى و 22خرداد از همان ملت خشمگين و بغض کرده، تودهنى بخورند.

اوباما: فشار تحریم‌ها بر ایران بی‌سابقه است

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در کاخ سفید برای نخستین بار میزبان دیوید کامرون نخست وزیر جدید بریتانیا بود .

به گزارش عصر ایران  پس از دیدار سه ساعته دو رهبر ،در کنفرانس خبری موضوع ایران طبق روال همیشه به پیش کشیده شد و اوباما و کامرون درباره موضوع هسته ای ایران و مذاکرات ایران و اعضای 5+1 به نکاتی اشاره کردند .

اوباما در این کنفرانس خبری با ادعای اینکه تحریم های اعمالی جدید از سوی شورای امنیت ملل متحد ، ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها فشارهای بی سابقه ای را به حکومت ایران وارد می کند افزود : اگرحکومت ایران به مسیر لجاجت در پرونده هسته ای خود ادامه دهد انزوای بیشتری در انتظار آن است .

رییس جمهوری آمریکا همچنین از تلاش های دولت بریتانیا برای اطمینان از محقق شدن تحریم های شدید تر اتحادیه اروپا علیه ایران در روزهای آینده پیشاپیش تقدیر کرد  و افزود  که دولت ایران باید به تعهدات بین المللی اش عمل کند.

دراین کنفرانس خبری نخست وزیر بریتانیا نیز با تایید و تکرار اظهارات و ادعاهای اوباما گفت : ایران باید برنامه خود برای دست یابی به سلاح های هسته ای را به کنار گذارد !
 
 
دیوید کامرون با اشاره به اینکه " هنوز برای توافق در پرونده هسته ای ایران دیر نشده است " افزود : ما از حکومت ایران می خواهیم که مذاکره خود با  جامعه جهانی  ( در موضوع هسته ای ) را از سر بگیرد ".

نخست وزیر بریتانیا امروز (چهارشنبه ) قرار است با حضور در وزارت دفاع آمریکا در جلسه ای در جریان آخرین تحولات جبهه جنگ نیروهای ائتلاف در افغانستان قرار بگیرد

بریتانیا اخیرا به دلیل مشکلات ناشی از عملیات شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای خود و افزایش تلفات نیروهای نظامی اش اعلام کرد که تا پاییز سال جاری  بیش از 1100 تن از  نیروی نظامی خود را از منطقه " سنگین " در ولایت هلمند افغانستان بیرون خواهد کشید .

قرار است نیروهای آمریکایی تازه اعزام به افغانستان جای این نیروها را پر کنند .

بریتانیا هم اکنون پس از آمریکا بیشترین تعداد نظامی را در افغانستان دارد و این کشور از زمان آغاز جنگ افغانستان در سال 2001 ، بیش از 9 هزار نظامی را در این کشور مستقر کرده است .

بنا به نظر سنجی های انجام شده اکثریت جمعیت بریتانیا با استقرار نیروهای این کشور در افغانستان مخالف اند و خواستار خروج نیروهای انگلیسی از این کشور و بازگشت سربازان بریتانیایی به خانه هستند .

اعلام شرایط پ.ک.ک برای خلع سلاح


مرد شماره دو حزب جدائی طلب کارگران کردستان ترکیه در گفتگو با یک شبکه خبری شرایط پ.ک.ک برای خلع سلاح را اعلام کرد.

به گزارش مهر، "مراد قره ایلان" که پس از به زندان افتادن "عبدالله اوجالان" به عنوان رهبر پ.ک.ک شناخته می شود در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی گفت : پ.ک.ک حاضر است به طور مشروط و تحت نظارت سازمان ملل متحد به بیش از دو دهه مبارزه مسلحانه خاتمه دهد.

رهبر پ ک ک می گوید اگر ترکیه علیه این گروه آتش بس اعلام و با شرایط مورد نظر حزب کارگران کردستان موافقت کند، مبارزین کرد سلاحهای خود را بر زمین خواهند گذاشت.

مراد قره ایلان گفت: "اگر موضوع کردها به طور دموکراتیک و از راه گفتگو حل و فصل شود ما سلاح های خود را بر زمین خواهیم گذاشت."

قره ایلان در ادامه افزود: اگر دولت ترکیه از پذیرش شرایط حزب کارگران کردستان خودداری کند این گروه اعلام استقلال می ‌کند.

در سال گذشته قره ایلان در مصاحبه با یک نشریه غربی، از آمادگی پ.ک.ک برای پایان دادن به جنگ 25 ساله خود با دولت ترکیه که تا کنون بیش از 38 هزار کشته در بر داشته، خبر داد.
به اعتقاد رهبر پ.ک.ک، صلح یک فرصت زاینده است که هر دو طرف باید به سوی آن بشتابند.
 
پ.ک.ک مبارزات خود را به رهبری اوجالان از سال 1984 آغاز کرد. اوجالان در سال 1999 بازداشت شد و هم اکنون در زندانی در سواحل دریای مرمره به سر می برد.
 
این گروه هم اکنون از سوی ترکیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود.
 
پیشنهاد صلح از سوی پ.ک.ک تحولی بزرگ در منطقه محسوب می شود، زیرا فعالیت این گروه در کوههای شمال عراق و مرزهای ترکیه و اقدامات تروریستی آنها موجب شده تا آنکارا از دو سال قبل حملات خود به مواضع آنها در کوههای قندیل را شدت بیشتری ببخشد و هر از چند گاهی جنگنده های ترکیه اقدام به بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق کنند.

مخالفت مسکو با تحريم‌هاى تکميلى آمريکا و اروپا عليه ايران


سفير روسيه در تهران اعلام کرد، روسيه تحريم‌هاى يک‌جانبه آمريکا و اتحاديه اروپا را عليه ايران غيرقابل قبول مى شمارد.

به گزارش فارس، الکساندر سادوونيکوف در مصاحبه اى با شبکه تلويزيونى راشا تودى روسيه گفت: ما شديدا مخالف تحريم هاى يکجانبه از سوى آمريکا هستيم که اين کشور علاوه بر تحريم هاى شوراى امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران اتخاذ کرده است.
اين ديپلمات روس تصريح کرد: اتحاديه اروپا نيز تحريم هاى تکميلى عليه ايران اتخاذ خواهد کرد.
سادوونيکوف تاکيد کرد: تحريم هاى جديد از سوى اروپا از نظر ما اصلا قابل قبول نيست. اين گام‌ها (تحريم هاى يکجانبه) مى توانند مضر باشند چرا که واکنشى متناسب را به‌دنبال خواهند داشت. روسيه اخيراً آمادگى خود را براى تامين بنزين مورد نياز ايران اعلام کرده است .

راهکار هاشمی برای مقابله با تحریمهای فعلی


رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت : در اطراف ايران، مسائل جدى در حال مطرح شدن است و آنهايى که از انقلاب ما ضربه خورده بودند براى رسيدن به اهداف شوم خود خيز برداشته‌اند.

به گزارش ايلنا ، آيت‌الله هاشمى رفسنجانى، در ديدار جمعى از مسئولين و اعضاى خانه صنعت و معدن جوانان هدف اصلى از خصوصى‌سازى در سياست‌هاى کلى اصل 44 را ارتقا بهره‌ورى عنوان کرد و گفت: استفاده از مديريت موفق بخش خصوصى مى‌تواند بسيارى از شرکت‌هاى دولتى را از حالت سکون و رکود خارج کند.

وى افزود: واگذارى شرکت‌هاى دولتى به بخش خصوصى واقعى مى‌تواند سرمايه هنگفتى را وارد بودجه کند و استفاده از اين سرمايه در بخش‌هاى عمرانى رونق اقتصادى را به همراه داشته و ساليانه بسيارى از خلاءها را در بخش مالياتى برطرف مى‌کند و مى‌تواند مشکلات حوزه اشتغال را کاهش دهد.

هاشمى رفسنجانى ايجاد تعادل ميان واردات و صادرات و کاهش اتکا به نفت در هزينه‌هاى جارى و حمايت از توليدکنندگان را موجب رونق اقتصاد کشور بيان کرد و گفت: استفاده از ظرفيت بالاى بخش صنعت کشور و حضور مديران جوان، سخت‌کوش و خلاق مى‌تواند نويد بخش آينده‌اى مطلوب براى صنعت کشور باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تحريم‌هايى که عليه جمهورى اسلامى ايران تصويب شده است، تأکيد کرد: در اطراف ايران، مسائل جدى در حال مطرح شدن است و آنهايى که از انقلاب ما ضربه خورده بودند براى رسيدن به اهداف شوم خود خيز برداشته‌اند.

وى تأکيد کرد: آنها از جنگ، کودتا و ايجاد موانع براى جمهورى اسلامى ايران به نتيجه‌اى نرسيدند و اکنون به سراغ تحريم‌هاى هدفمند رفته‌اند.

هاشمى رفسنجانى تصريح کرد: مقابله با تحريم‌هاى فعلى، نيازمند عقلانيت و پرهيز از ماجراجويى و تنش است و با يک سياست خارجى فعال و حفظ اتحاد در داخل مى‌توانيم آثار آن را کاهش دهيم.

در ابتداى اين ديدار صدرى، رئيس هيئت مديره خانه صنعت و معدن جوانان، سحرخيز رئيس خانه صنعت و معدن جوانان خراسان رضوى، قدرتى رئيس خانه صنعت و معدن جوانان استان فارس هر کدام مطالبى را در خصوص لزوم ايجاد اشتغال، اشکالات در خصوصى‌سازى، جايگاه فعلى سند چشم‌انداز و سياست‌هاى کلى در اداره کشور، موانع صادراتى و مسائل مربوط به ماليات را به اطلاع رساندند.


نظر شما :