هشدار برای جنگ

۲۷ تیر ۱۳۸۹ | ۱۴:۰۷ کد : ۸۰۲۶ اخبار اصلی
جهانيان بار ديگر مجبور شده‌اند اين دروغ را بپذيرند که موجوديت اسرائيل با ايران ...
هشدار برای جنگ

دیپلماسی ایرانی: ماهاتير محمد، نخست وزير پيشين مالزى مى‌گويد، امريکا با اعمال فشار، شوراى امنيت سازمان ملل را به تحريم بيشتر ايران واداشت تا تهران را تضعيف و زمينه را براى امکان اقدام نظامى فراهم کند.

ماهاتير محمد در مراسم افتتاحيه اجلاس شکست محاصره غزه در کوالالامپور، گفت: "جهانيان بار ديگر مجبور شده‌اند اين دروغ را بپذيرند که موجوديت اسرائيل با ايران هسته‌اى به خطر مى‌افتد."

وى تاکيد کرد: تحريم‌ها عليه ايران درحالى وضع شده اند که محمد البرادعى، رئيس سابق آژانس بين‌المللى انرژى اتمى بارها در گزارش‌هاى خود ‌تاکيد کرده، در بازرسى تاسيسات اتمى ايران، مدرکى دال بر تلاش تهران براى دستيابى به سلاح هسته‌اى يافت نشده است.

نخست وزير پيشين مالزى گفت: امريکا بر اساس طرح خود در حمله به عراق رفتار مى‌کند؛ در آن زمان نيز ابتدا به اعمال تحريم‌هاى سنگين عليه بغداد پرداخت و پس از تضعيف عراق، به اين کشور حمله کرد.

ماهاتير محمد افزود: با تضعيف ايران توسط تحريم‌ها، احتمال تجاوزى ديگر از سوى جانيان جنگى در اسرائيل و امريکا رقم مى‌خورد.

در همین حال فیدل کاسترو رئیس جمهور سابق کوبا و رهبر83 ساله این کشوردر بیانی مشابه با ماهاتیر محمد هشدار داد: خطر جنگ به شدت رو به افزایش است و آمریکا با آتش بازی می کند.

او که  پس از ماهها دوری از رسانه ها  در یک برنامه تلویزیونی ظاهرشد گفت حمله آمریکا به ایران فاجعه بار خواهد بود زیرا با مقاومتی روبرو خواهد شد که در عراق نشده است. او همچنین پیش بینی کرد که  تقابل آمریکا و اسرائیل با ایران ممکن است به یک جنگ اتمی منجر شود.

او این اقدام آمریکا را در راستای کنترل ذخایر نفت جهان دانست و گفت: آمریکا به جای برداشتن گام‌های عملی به سوی کاهش تهدید گسترش سلاح‌های اتمی در ایران یا هر جای دیگر جهان، به سوی کنترل نقاط حیاتی نفت خیز خاورمیانه با ابزار خشونت آمیزحرکت می‌کند.

 در چند هفته اخیر با اعلام برخی مقامات امنیتی غربی مبنی بر نزدیک شدن ایران به توانی که بتواند برای تولید سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد، بحث امکان حمله نظامی به ایران در رسانه های غربی مطرح شده است.

هرچند مقامات آمریکایی می‌گویند که حمله به ایران در دستور کار این کشور نیست ولی نوع رفتار و گفتار مقامات این کشور، یادآور رفتاری است که با عراق یک دهه پیش صورت گرفت و از این رو بسیاری از ناظران و آگاهان سیاسی نسبت به عواقب چنین اقدامی به آمریکا هشدار می‌دهند.


نظر شما :