انتقاد شديد مرکل از ايران و اسرائيل در ديدار با سعد حريرى

۲۵ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۷:۱۱ کد : ۷۲۰۷ اروپا
آنگلا مرکل به هنگام استقبال از نخست‌وزیر لبنان در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران نیز نظر داد و گفت که او موافق شروع تحریم‌های جدید علیه ایران است.
انتقاد شديد مرکل از ايران و اسرائيل در ديدار با سعد حريرى

دیپلماسی ایرانی: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در برلین با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آنگلا مرکل روز دوشنبه پس از گفت‌و‌گو با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در برلین گفت: «برنامه نزدیکی فلسطینیان و اسرائیل و شروع مذاکرت صلح به خاطر مطرح شدن طرح خانه‌سازی اسرائیل در شرق اورشلیم ضربه بزرگی خورد.»

خانم مرکل در ادامه گفت که او پس از شنیدن این خبر در گفت‌و‌گویی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به صراحت گفت که با چنین اقداماتی خطر تخریب تمامی روند گفت‌و‌گوهای صلح میان فلسطینیان و دولت اسرائیل وجود دارد.

صدراعظم آلمان اعلام کرد، کشورش همه نیروی خود را برای تحقق گفت‌و‌گوهای صلح به کار می‌گیرد.

مرکل همچنین گفت: «امیدوارم که دولت اسرائیل در آینده به طور سازنده در گفت‌و‌گوهای صلح شرکت کند و مثل شرایط کنونی جلوی این گفت‌و‌گوها را نگیرد.»

آنگلا مرکل به هنگام استقبال از نخست‌وزیر لبنان در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران نیز نظر داد و گفت که او موافق شروع تحریم‌های جدید علیه ایران است.

او گفت که در گفت‌و‌گو با سعد حریری به صراحت اعلام کرده است که زمان آن فرا رسیده تا در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای ایران تحریم‌های مشخصی در نظر گرفته شوند، زیرا ایران تا کنون در مقابل همه پیشنهادهای سازنده جامعه جهانی برخوردی منفی داشته است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حالی چنین سخن می‌گوید که صادرات آلمان به ایران همچنان پا برجاست و به خاطر برنامه هسته‌ای این کشور آسیب بزرگی ندیده است.

رویترز گزارش داد، آلمان در سال ۲۰۰۹ میلادی کالاهایی به ارزش ۷/۳ میلیارد یورو به ایران صادر کرده است. این میزان ۳/ ۵ درصد کاهش را به نسبت سال ۲۰۰۸ نشان می‌دهد. البته چند شرکت بیمه و همچنین چند شرکت اقتصادی آلمان به تازگی اعلام کرده‌اند که از این پس قراردادی با ایران امضا نخواهند کرد. ایران معمولا ابزارهای تکنیکی از آلمان خریداری می‌کند. در سال ۲۰۰۹ میزان صادرات این نوع کالاها به ایران حدود ۲۵/۱ میلیارد یورو بود.


نظر شما :